شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دوره دانش افزایی  دوره های مهارتی و دانش افزایی توسط مرکز آموزش زبان  در قزوین برگزارشد

 حوزه / مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه گفت: یکی از ابزارهای تأثیرگذاری طلاب و روحانیون این است که ساده زیست و با دانش علمی باشند و در کنار آن برای انتقال این دانش به گروه‌ها و ملل مختلف به زبان‌های خارجی هم مسلط باشند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید علیرضا حسینی عارف مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه، ظهر امروز در آیین افتتاحیه دوره‌های مهارتی و دانش افزایی توسط مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین الملل حوزه‌های علمیه کشور و همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل استان قزوین که امروز در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز کلید واژه اسلام به حوزه علمیه ختم نمی‌شود، بلکه به برکت انقلاب اسلامی که همه چیز را متحول کرده و موجب تغییر در رویکرد نگاه‌های محلی به بین المللی شده، بدون تردید کلید واژه زرتشت و کوروش هم به حوزه علمیه می‌رسد و باید بتوانیم به سوالات گروه‌های مختلف پاسخ دهیم.

حجت الاسلام حسینی عارف تصریح کرد: یکی از ابزارهای تأثیرگذاری طلاب و روحانیون این است که ساده زیست و با دانش علمی باشند و در کنار آن برای انتقال این دانش به گروه‌ها و ملل مختلف به زبان‌های خارجی هم مسلط باشند.

مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه یادآورشد: برای تأثیرگذاری باید چند مهارت را بدانیم و به آن مجهز باشیم که داشتن فضل علمی، تهذیب، زبان خارجی و مهارت از مهمترین آنهاست.

وی بیان کرد: کسب علم و فضل بر عهده حوزه علمیه است تا طلبه با دانش شود، رسیدن به تهذیب نیز با تلاش خود طلبه ممکن می‌شود و آموزش زبان خارجی و مهارت هم با مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه است

وی ادامه داد: مرکز آموزش زبان حوزه علمیه مسئولیت سنگینی دارد و باید بر اساس مخاطب مهارت تخصصی بین المللی را دایر کرده و افراد را آموزش دهد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

حجت الاسلام حسینی عارف گفت: با داشتن ظرفیت مرکز مطالعات اسلامی، آموزش تخصصی، مرکز ترجمه و پژوهش قادریم علاوه بر زبان خارجی برای مهارت‌های دیگر در عرصه رسانه و فضای مجازی هم آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز هم بخش زبان و هم آموزش زبان بین الملل داریم، اظهار کرد: امروز همه استان‌ها دارای استاد بومی هستند و یک دوره پژوهش بین الملل هم داریم تا برنامه‌ریزی‌ها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: جای تأسف دارد که گاهی از اوقات کرسی‌های شیعه شناسی ما دست بهایی‌هاست و ما از این بخش غفلت کرده‌ایم، در حالی که ظرفیت تولید محتوا را داریم ولی نمی‌توانیم آن را عرضه کنیم و مقاله علمی بنویسیم، ولی یک بهایی این کار را می‌کند و مذهب ما را با تحریف معرفی می‌کنند، لذا باید در این عرصه نیز توانمند شویم که حوزه در این زمینه برنامه دارد.

مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه اظهار کرد: یکی از دوره‌های خوب که اولین دوره آن نیز برگزار شده است، دوره نحوه نوشتن مقاله برای مجله‌های بین المللی( isi ) است و امروز این دوره در قزوین که زمانی پایتخت ایران بوده دایر شده تا بتواند قطب بین المللی هم باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha