دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ طاهره کاردلی تصریح کرد: زن محور اصلی ساماندهی و مدیریت امور داخلی خانواده اعم از تربیت صحیح فرزندان، برقراری آرامش و ... را بر عهده دارد، چرا که هم دارای نقش همسری بوده و هم در مقام مادری وظایفی بر عهده دارد.

خانم طاهره کاردلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: خانواده نهادی مقدس، مهم‌ترین رکن جامعه و هسته مرکزی آن است؛ اگر خانواده سالم باشد، در نتیجه اعضای جامعه دارای سلامت خواهند بود، چرا که در حقیقت خانواده جایی برای پرورش انسان است و فرهنگ خانواده بخشی از فرهنگ جامعه را شکل خواهد داد.

وی ادامه داد: زن محور اصلی ساماندهی و مدیریت امور داخلی خانواده اعم از تربیت صحیح فرزندان، برقراری آرامش و ... را بر عهده دارد، چرا که هم دارای نقش همسری بوده و هم در مقام مادری وظایفی بر عهده دارد؛ این توانایی‌ها، به دلیل ویژگی‌های فطری است که خداوند در وجود زن نهاده تا با روحیات لطیف خود، کانون مهر و محبت خانواده باشد.

کاردلی ادامه داد: وظیفه اصلی زن مدیریت فضای خانه در راستای تحکیم بنیان خانواده است؛ امروز بسیاری از زنان مانند مردان جامعه در عرصه های مختلف به کار و تلاش مشغول‌ هستند، لذا بدین سبب می‌توانند اثر گذاری مستقیم در شکوفایی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: خانواده یک نهاد آموزشی است و نیز برای انجام درست ماموریت و نقش‌های خود نیاز به آموزش دارد و هرچقدر این آگاهی‌ها افزایش پیدا کند، خانواده متعالی و موفق‌تری شکل خواهد گرفت.

کارشناس تربیتی خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن نقش‌های مستقیم و غیر مستقیم زنان در جامعه می‌توان به این نکته مهم پی برد که تأثیر بانوان در سوق دادن جامعه به سمت آرامش و کمال و یا کشاندن جامعه به فساد و ابتذال نقش مهم و حیاتی دارند، از این رو دشمنان با هدف اسلام ستیزی و انقلاب گریزی به فکر دیکته کردن فرهنگ غربی به مردم ما هستند و از طریق هجمه‌های فرهنگی وارد شده و برای از بین بردن بنیان خانواده و به انحراف کشاندن جامعه، زنان را مورد هدف قرار داده اند، لذا بانوان جامعه باید بیش از همیشه هوشیار باشند و با حفظ عفت و پاکدامنی و گرم نگاه داشتن محیط خانواده، جامعه را در مسیر سعادت و پیروزی اسلامی هدایت کنند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha