شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بیش از ۴۱ درصد فرزندان متولد شده در آمریکا از بی عفتی متولد می شوند و در اروپای یک سوم فرزندان به صورت نامشروع به دنیا می آیند و این ها نتیجه بی بند و باری است و غرب در واقع می خواهد بقیه را هم به اینجا برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب اخیراً در دیدار مبلغین و فضلای حوزه علمیه سخنرانی کردند و به این مسئله تصریح کردند که باید مسئله تبلیغ در راس همه امورات حوزه علمیه باشد و مهم ترین وظیفه برای حوزه تبلیغ دین است و قوام جامعه عبارت از دین می باشد و لذا حفظ دین و باورهای دینی مردم از اوجب واجبات است و این وظیفه بر دوش حوزه است.

وی اضافه کرد: باید بیانات رهبر انقلاب در اولویت مسئولین و مردم و علما باشد. رهبر انقلاب فرمودند: در پشت مسئله تبلیغ علیه نظام و اعتقادات دینی مردم نظام استکبار است. امروز کسانی که علیه انقلاب اسلامی تلاش و تبلیغ می کنند وابسته به نظام های غربی هستند و غرب ادعای لیبرالیستی و آزادی دارد اما اعتقادی به این مسئله ندارد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: غرب با دموکراسی که منافع آن ها را تامین نکند دشمن خواهد بود و تاریخ معاصر شاهد این ادعاست که غربی ها در خاورمیانه میلیاردها دلار هزینه کردند و تکفیری ها را ایجاد کردند و میلیون ها انسان را قتل عام کردند و با این همه، ادعای آزادی هم می کنند و در اوکراین هم برای این که غربی ها اسلحه های خود را بفروشند جنگ راه انداختند.

وی تصریح کرد: کسانی که علیه دین و مبانی انقلاب تبلیغ می کنند از سوی جبهه استکبار هدایت می شوند و ما باید جبهه باطل غرب و استکبار مورد هجمه قرار بدهیم و غربی ها در ظاهر خود را انسان های خوبی نشان می دهند اما در باطن انسان های وحشی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه به امام حسن (ع) در توصیف اهل دنیا می فرمایند: فَإِنَّمَا أَهْلُهَا کِلَابٌ عَاوِیَةٌ وَ سِبَاعٌ ضَارِیَةٌ یَهِرُّ بَعْضُهَا عَلَی بَعْضٍ وَ یَأْکُلُ عَزِیزُهَا ذَلِیلَهَا وَ یَقْهَرُ کَبِیرُهَا صَغِیرَهَا همانا دنیا پرستان چونان سگ های درنده، عو عو کنان، برای دریدن صید در شتابند، برخی به برخی دیگر هجوم آورند، و نیرومندشان، ناتوان را می خورد، و بزرگ ترها کوچک ترها را. و امروز غرب ها مصداق بارز این حدیث هستند.

وی تصریح کرد: در ایام سالروز حمله رضا شاه ملعون به مسجد گوهر شاد و قتل عام انسان های بیگناه قرار داریم و این روز به عنوان روز عفاف و حجاب مطرح است و مسئله حجاب و عفاف در دین ما از واجبات است و خداوند در این خصوص آیات متعددی نازل فرموده است و این مسئله یک موضوع فردی نیست و بلکه موضوع اجتماعی است و حجاب نشان از ارزش فرد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: حجاب موجب مصونیت بانوان و سالم سازی جامعه می شود و عدم رعایت حجاب موجب چشم چرانی مردان و متزلزل شدن خانواده ها می شود و کسانی که عفاف را رعایت نمی کنند بیشترین ضربه را به خود و خانواده خودشان میزنند و خانواده آن ها متزلزل می شود و امروز غرب و نظام استکبار که به وضع نامطلوبی رسیده است پشت سر بدحجابی و بی حجابی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای آمریکا در این کشور در هر دو دقیقه به یک انسان تجاوز می شود و بیش از ۴۱ درصد فرزندان متولد شده در آمریکا از بی عفتی متولد می شوند و در اروپای یک سوم فرزندان به صورت نامشروع به دنیا می آیند و این ها نتیجه بی بند و باری است و غرب در واقع می خواهد بقیه را هم به اینجا برساند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: برخی بدحجاب ها و بی حجاب ها خودشان متوجه نیستند به کدام سمت هدایت می شوند و واقعا در جامعه ما مومنین و متدینین نمی دانند با چه زبانی به این بدحجاب ها بگویند این مسئله به ضرر شماست، در این دنیا زندگی تان متلاشی می شود و در آخرت هم دچار عذاب الهی خواهید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha