شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوی چادری

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر تصریح کرد: رسانه ملی با تولید سریال‌هایی با مضامین عالی، شخصیت پردازی صحیح از بانوان چادری در برنامه ها، غفلت نکردن از پوشش مردان و نظارت تخصصی و محتوایی بر تولیدات می تواند هدایت محور باشد.

خانم گلچهره نوری حقانی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: بعد از انقلاب اسلامی هجمه‌های زیادی علیه ارزش‌های انقلاب خصوصاً حجاب پدید آمد. علت این امر آن است که با وقوع انقلاب و داعیه تمدنی آن نسبت به کل عالم، جبهه کفر احساس خطر کرد.

وی افزود: حجاب به عنوان بارزترین نماد اسلام برای مخالفان حکومت اسلامی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، زیرا مبنای فرهنگ عفاف خویشتنداری و گذشتن از لذت‌های صرفاً مادی است که این با اومانیسم غربی و لذت محوری مغایرت دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی و فراجنسیتی است، گفت: رعایت حجاب از وظایف دینی و قانونی و نظارت بر آن از وظایف شرعی و قانونی همه مردم و حکومت می باشد.

حقانی به تشریح اهمیت و مفهوم حجاب پرداخت و بیان داشت: حجاب مفهومی از جنس باور و اعتقاد است که نمی تواند اجباری باشد. حجاب از آن جهت که رابطه انسان با جامعه است قابل قانون گذاری است؛ عبارت حجاب اجباری عبارت غلطی است که دشمنان آن را جعل کرده‌ و طوری القا کرده‌اند که قوانین و ضوابط پوشش اجتماعی که حافظ عفت عمومی است حجاب اجباری خوانده می شود.

استاد مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر اظهار کرد: امروز متاسفانه بیشتر از آنکه شاهد رعایت حجاب قانونی باشیم شاهد بی‌حجابی اجباری هستیم و ذهنیت ایجاد شده در جامعه که ناشی از فشار روانی رسانه ها و تبلیغات گسترده علیه حجاب است افراد را به بی حجابی و رفتارهای غیر عفیفانه می کشاند.

حقانی افزود: کشف حجاب که امروز به شکل بی‌حجابی در جامعه دیده می‌شود یک ناهنجاری فرهنگی به حساب می‌آید که به نوعی توطئه دشمن است، ابزار استکبار است و کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر به ابعاد دیگری از حجاب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب اسلامی با دو اثر کلی می‌تواند در آرامش مومنان تاثیرگذار باشد اول حفظ هویت‌ اسلامی و فرهنگی در خانواده و حریم خانه و دوم جلوگیری از فساد اخلاقی و جلوگیری از آلودگی نسل جوان

وی به وظایف مسئولین در قبال حجاب و کمک به حفظ حیا و عفت عمومی در جامعه اشاره کرد و تاکید داشت: وظیفه ما آموزش، تبیین و روشنگری است و در قبال بی‌حجابی به عنوان یک ناهنجاری و منکر اجتماعی مبارزه است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب ابتدا باید مساجد احیا شوند و روحانیون در این زمینه بسیار موثر هستند. همچنین رسانه ملی با تولید سریال‌هایی با مضامین عالی، شخصیت پردازی صحیح از بانوان چادری در برنامه ها، غفلت نکردن از پوشش مردان و نظارت تخصصی و محتوایی بر تولیدات می تواند هدایت محور باشد.

حقانی با بیان اینکه نهادهای آموزشی مثل مدرسه و دانشگاه نیز از نهادهای مهم در احیای فرهنگ عفاف و حجاب هستند، افزود: دانشگاه ها و مدارس از نهادهای اثرگذار در احیای حجاب و عفاف در جامعه هستند و در کنار همه این موارد می بایست عرضه تولیدات شیک و مناسب با پوشش اسلامی به بازار برای دختران و بانوان همراه باشد.

وی تاکید کرد: افراد بدحجاب بد ذات نیستند، بیاییم همه ی آنها را دختران خود بدانیم و سعی کنیم زمینه اصلاحشان را فراهم نماییم. با جوان با مدارا و محبت رفتار کنیم، مشورت بدهیم، کار و شغل برایش ایجاد کرده و شرایط ازدواج را فراهم کنیم، اگر بعد از این‌ها مرتکب خلاف شد از قوه ی قهریه استفاده کرده و او را مجازات کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها شهر بوشهر در پایان اظهار کرد: همگی ما خود را ملزم به رعایت قانون حجاب و عفاف در کشور جمهوری اسلامی ایران بدانیم و در راستای ترویج حجاب برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی و تحکیم خانواده گام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha