شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی سبحانی و فرمانده انتظامی قم

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: هیچ جامعه‌ای مدینه فاضله نیست و مشکلاتی داشته است بنابراین کشور نیازمند قوه انتظامی برای مقابله با فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله العظمی جعفرسبحانی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم در دیدار فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران اظهار داشتند: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَ أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» در اسلام دو نوع امر به معروف داریم؛ یکی امر به معروف عمومی است که برای همه افراد جامعه لازم است که امر به معروف کنند و آن امر به معروف لسانی است که دارای شرایطی است. دیگری امر به معروفی است که طبق سخن امام صادق (ع) برعهده زمامداران و کسانی است که قدرت در اختیارشان است.

ایشان با بیان اینکه مدینه فاضله تنها در زمان پیامبر اکرم (ص) تحقق یافت، افزودند: هیچ جامعه‌ای مدینه فاضله نیست و مشکلاتی داشته است بنابراین کشور نیازمند قوه انتظامی برای مقابله با فساد است.

معظم له بر ضرورت انسجام دستگاه‌های حکومتی و اجرایی تاکید کرده و گفتند: جامعه مانند ماشین است که باید تمام ارکان آن با یکدیگر هماهنگ باشند.

ایشان با بیان اینکه بیماری کرونا سبب خلوت شدن منبر و مساجد گردید، گفتند: با رفع این بیماری روحانیت باید وظیفه خود را در تبلیغ دین انجام دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اعزام چند هزار مبلغ از حوزه علمیه در ماه محرم امسال به سرتاسر کشور اظهار داشتند: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تداوم راه امام حسین (ع) است که باید ترویج شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha