شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجتماع عفاف و حجاب در تهران

حوزه / معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه (س) خورموج گفت: حجاب با قرار دادن حائل بین زن و مرد باعث سخت شدن دسترسی مرد به زن می‌شود، هر چه دست یافتن آن سخت ترباشد ارزشمندتر است و ارزش زن افزایش پیدا می‌کند.

خانم راضیه عباسی معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به مناسبت هفته عفاف و حجاب با اشاره به تأثیرات حجاب در سلامت روح و جسم، اظهار داشت: همه ما در زندگی دنبال آرامش هستیم، دین مبین اسلام بهترین وسیله برای رسیدن به آرامش است و دستورات قرآن کریم و آموزه‌های دین اسلام، انسان را به بالاترین نقطه آرامش می‌رساند.

وی افزود: ما اطراف خانه‌هایمان را دیوار می‌کشیم، حفاظ بر روی دیوار نصب می‌کنیم، درب آهنی را به درب چوبی ترجیح می‌دهیم، آیا همه این امور برای راحتی ما نیست؟ و لذا حجاب هم چون دیوار و حفاظ و درب آهنین است که موجب راحتی و آرامش زن خواهد شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج بیان کرد: اگر دین اسلام توصیه به رعایت حجاب و حفظ پوشش می‌کند، برای راحتی زن است نه مشقت و سلب آرامش، چرا که مشقت در بی‌حجابی و بدحجابی است.

عباسی با اشاره به آیه ۵۳سوره مبارک احزاب به بیان کلامی از امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حفظ حریم بین زن و مرد برای پاکی دل‌های شما و آن‌ها بهتر است، همچنین حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه در وصیتشان به امام حسن(ع) می‌فرمایند، زنان را در پرده نگاه‌دار تا نامحرمان را ننگرند، زیرا سخت‌گیری در پوشش عامل سلامتِ روان و استواری آنان است.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج در ادامه به آثار و پیامدهای بد حجابی اشاره کرد و یادآور شد: رعایت پوشش و پرهیز از ظاهرشدن در برابر نامحرمان سفارش ائمه اطهار(ع) است، خداوند متعال برای حفظ شخصیت زن قانون‌هایی را مقررکرده و سعادت، عزت و کرامت او را مرهون آن دانسته که یکی از این قانون‌ها، حجاب است.

وی تصریح کرد: زن با رعایت عفاف و حجاب در اوج کرامت قرار دارد، اگر زنان به حجاب و عفاف توجه نکنند پیامدهایی را در پی دارد که از جمله می‌توان به ابتذال زن و سقوط شخصیت او، ازبین رفتن آرامش روحی و روانی، تحریک مردان، گسترش فحشاء، افزایش آمار طلاق، مورد آزار و اذیت قرار گرفتن توسط افراد پست اشاره کرد.

عباسی، به تشریح آثار مثبت حجاب و پوشش پرداخت و اظهار کرد: زن یکی از زیباترین مخلوقات خداوند است، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد یکی از این ویژگی‌ها جذابیت‌های جنسی و زیبایی ظاهری زن است، حجاب سبب مصونیت و حفظ زن می‌شود، حفظ حجاب سبب می‌شود زن کمتر در معرض برخورد زشت مردان هوسران قرار گیرد.

وی تأکید کرد: حجاب با قرار دادن حائل بین زن و مرد باعث سخت شدن دسترسی مرد به زن می‌شود، هرچیزی که دست یافتن آن سخت‌تر باشد، ارزشمندتر است، ارزش زن زمانی افزایش پیدا می‌کند که زن با حجاب و پوشش کامل در جامعه حضور پیدا می‌کند، زن محجبه، زیبابی‌ها و جذابیت‌های خود را برای غیر شوهر عرضه نمی‌کند و مورد علاقه همسر خود قرار می‌گیرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج به بخش دیگر آثار اجتماعی حجاب اشاره کرد و گفت: از دیگر آثار و پیامدهای حجاب در اجتماع می‌توان به حفظ انگیزه ازدواج و جلوگیری از روی آوردن به کارهای غیر اخلاقی اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید حجاب داشته باشیم؟ خاطرنشان کرد: حجاب سبب استحکام خانواده می‌شود، زیرا زن با حجاب تنها زیبایی‌های ظاهری را نمی‌بیند و در انتخاب همسر شایسته‌تر عمل می‌کند، همچنین باعث می‌شود مرد ملاک‌های دیگری را در زن جستجو کند و آن‌ها را مبنای تشکیل زندگی قرار دهد و صرفا زیبایی زن را ملاک قرار ندهد.

عباسی یادآور شد: زیبایی‌های زن هرچقدر برای مرد جذاب باشد، با گذشت زمان تکراری و عادی می‌شود و اگر او زنی زیباتر از همسر خودش پیدا کند، به طرف او کشیده می‌شود، اما زندگی که مرد و زن معیارهای دیگری به جز زیبایی در انتخاب همسر دارند، استوارتر و پایدارتر است.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج، گفت: خدا زن را پوشیده دوست دارد و راه جلب نظر الهی برای زن، رعایت حجاب، سادگی و متانت است؛ اگر زنان بخواهند محب خدا باشند و محبت و نظر خدا را به خود جلب کنند باید ببینند خدا زن را چطور می‌پسندد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha