یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدوی مهر

حوزه/ عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هوش مصنوعی و به طور کلی فناوری های نوین در خدمت انسان است و کمک می کند تا انسان بتواند از ظرفیت‌های الهی استفاده کند و افزایش بهره‌وری را برای انسان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مهدوی‌مهر، عضو هیئت امنای جامعة المصطفی العالمیه درآیین افتتاح مدرسه تابستانه هوش مصنوعی که  از سوی ستاد راهبری هوش مصنوعی حوزه برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان دوره مدرسه تابستانی هوش مصنوعی اظهارکرد: درباره هوش مصنوعی چند دیدگاه وجود دارد؛ یکی اینکه هوش مصنوعی عرصه را بر هوش واقعی تنگ کرده و مجال را از دست انسان خواهد گرفت و خطری برای فضای علمی، علما و اندیشمندان است.

وی افزود: موضوع دوم اینکه همه اینها در خدمت انسان است و در زمره خدمات عالم اکبری است که خداوند آفریده، لذا کمک می‌کند تا انسان بتواند از ظرفیت‌های الهی استفاده کند و افزایش بهره‌وری را برای انسان به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر ادامه داد: عرصه های متفاوتی امروز به کمک بشر آمده، از تکنولوژی هایی که امروز به دست آمده و آنچه در آینده به دست خواهد آمد، اینها در خدمت بشر خواهد بود و برای رشد، تعالی و ارتقای بشر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یعنی نه تنها تهدید نیست بلکه کمک بسیار خوبی است. هوش مصنوعی امروز یک ضرورت و یک مرحله پیشرفت است.

عضو هیئت امنای جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: عصر حاضر، دوره ایستایی نیست و نباید به همین اطلاعات و دانشی که در اختیار داریم بسنده کنیم، هوش مصنوعی خدمت ارزشمندی است به هوش و ذهن آدمی و اگر این را استفاده نکنیم و بهره نگیریم، از غافله عقب خواهیم ماند و نمیتوانیم پاسخگوی نیاز روز باشیم.

وی بیان کرد: آنچه ما امروز در موضوع هوش مصنوعی با توجه به کاربردش در عرصه های مختلف علوم گوناگون به دنبالش هستیم، آن است که بتوانیم حوزه علمیه، علما و اندیشمندان را مجهز به این تکنولوژی کنیم تا خروجی بیشتری از علم و معرفت را در سطح بالاتری از کیفیت در اختیار جامعه انسانی قرار دهیم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه گفت: این چیزی است که در این مدرسه تابستانی می بایست اتفاق افتاده و این امکان را ایجاد کنند که با این فرصت تابستانی، بتوانید از این ظرفیتی که در حوزه به وجود آمده و در این ستاد ارزشمند، با همکاری حوزه علمیه و معاونت پژوهش، این مشارکت و این تعاون کمک و محرکی برای رشد و پیشرفت تمام حوزه و حوزویان باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha