پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
قب

حوزه / سخنران مذهبی با بیان اینکه مجلس امام حسین (ع) محل تصفیه حساب های شخصی، رقابت و خودنمایی نیست، گفت: بعضی ها در مجالس عزاداری به جای اینکه دل ها را بشورند دارند دلها را خیره می کنند، منبر برداشته می شود و دکور، دوربین و رقص نور جلو می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام میرزا محمدی شب گذشته در مراسم چاوش خوانی محرم الحرام در حسینیه سیدالشهداء درب یلان کاشان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) اظهار داشت: اهل بیت(ع) به شاگردان خود به جهت حفظ تشیع و احیای امر مقدس امامت دستور تشکیل جلسات مذهبی (هیئت) را داده اند.

وی هیئت را مجموعه ای از مؤمنین و مؤمناتی که حور محور مودّت اهل بیت (ع) به منظور آشنایی با معارف نورانی خاندان عصمت و طهارت جمع می شوند دانست و افزود: براساس روایات پیشینه تاریخی تأسیس هیئت با اجتماع شیعیان به دستور چهار امام معصوم (ع) تحقق پیدا کرده است.

سخنران مذهبی، هدف از تشکیل و حضور در جلسات مذهبی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان مهمترین رسانه اهل بیت (ع) را موجب احیای معارف دین دانست و یاد آورشد: امام رضا(ع) فرمود صرف نشستن در جلسات عزاداری اهل بیت(ع) موجب زنده شدن دلها می شود.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه شعرا، ذاکرین اهل بیت(ع) و سخنرانان مذهبی نسبت به احیای معارف اهل بیت (ع) کمک کنند، ادامه داد: اهل بیت (ع) نفرمودند با غلو هر چیزی راجع ما می خواهید بگویید.

سخنران مذهبی با بیان اینکه جلسات عزاداری امام حسین (ع) باید برای تعلیم و تربیت باشد، خاطرنشان کرد: جلسات اهل بیت (ع) باید مدرسه، دانشگاه و مکانی برای رشد، تربیت و ترقی باشد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه قبل از شرکت در جلسه عزاداری امام حسین (ع) باید از کسانی که به آنها ظلم کرده ایم حلالیت بطلبیم و رضایت پدر و مادر را کسب کرده باشیم، گفت: کسی که در جلسات عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کند نباید حسود، بخیل، طمع ورز، دنیا پرست، کینه ورز و اخلاق دشمن امام(ع) را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین (ع) محل تصفیه حساب های شخصی، رقابت و خودنمایی نیست،یادآور شد: بازار سلبریتی شدن در عزاداری امام حسین (ع) نیست بلکه جای دیگری است. جلسه امام حسین(ع) نوکری می خواهد، نوکر هیچ موقع برای ارباب خودش شرط نمی گذارد و نمی آید به به دیگران را بشنود؛ این چه بازی است.

سخنران مذهبی با بیان اینکه همّ و غمّ نوکر، طوری است که کار اربابش روی زمین نماند افزود: خدا را هزار بار شاکریم که کار ابا عبدالله الحسین (ع) متوقف بر ما نیست و خودش بلد است پرچم عزاداری‌اش را سر پا نگه دارد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه بعضی ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) به جای اینکه دل ها را بشورند دارند دلها را خیره می کنند، منبر برداشته می شود و دکور، دوربین و رقص نور جلو می آید، گفت: هنرمند کسی است که خودش را در قاب امام حسین (ع) نشان بدهد نه در قاب دوربین مردم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    11 0
    روحانیت چنان درگیر مناصب و مصادر دولتی شده که وقت بالای منبر رفتن را ندارد فی المثل رئیس جمهوری محترم تا کنون شده بالا منبر سخنرانی کنند و در نهایت منابر را به مداحان واگذار شد و کار مداح نیز هیجان آفرینی است نه بیان واقعیات . حالا هم از روشهای موسیقی غربی برای جذب جوانان استفاده میکنند و اصل موضوع فراموش شده
    • عدم لزوم IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 1
      سخنرانی ملازم با منبر نیست، آقای رئیسی مکرر سخنرانی دارند
  • ۲ IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    5 1
    روحانیت هم بجای حجت السلام دوست دارد دکتر معرفی شود
    • رسانه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 0
      این متاسفانه کار صدا و سیماست، من جمله رادیو معارف