یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) گفت: امروز ما با پرهیز از گناه و معصیت می توانیم یاریگر سیدالشهدا(ع) در زمانه‌ی خویش باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شب گذشته طی سخنانی در مراسم دهه اول محرم هیئت حسن بن علی(ع) که در دبیرستان امام صادق(ع) قم برگزار شد، با بیان این که امام حسین(ع) بیش از هر چیز داعی الی الله است، اظهار داشت: همه انبیا و اولیای الهی آمده اند که انسان را به سوی خدا دعوت کنند تا آدمی در پرتو بندگی پروردگار عالم بتواند به سعادت دنیا و آخرت برسد.

وی افزود: اساساً توسل ما به حضرات معصومین(ع) و طلب شفاعت و حاجت از آنان نیز در مسیر اطاعت خدا و بندگی اوست و لذا اهل بیت(ع) بهترین و کامل ترین وسیله برای رسیدن ما به خدای متعال هستند.

وی همچنین با اشاره به این که سیدالشهدا (ع) احیاگر اسلام و همه ارزش های اسلامی بوده است، گفت: اگر امام حسین(ع) و نهضت حسینی نبود، نامی از اسلام باقی نمی ماند و لذا نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت نیز اگر نماز می خوانند و حج و زکات بپا می دارند، باید بدانند که همگی مدیون امام حسین(ع) هستند که قیام و شهادت ایشان باعث زنده نگه داشته شدن اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر ما در روز دهم عاشورای سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا نبودیم که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یاری کنیم، امروز با قلب و گوش و چشم و رأی و نظر و نیز خواسته هایمان می توانیم حضرت را یاری کنیم و راهش نیز پرهیز از معصیت و همچنین اهتمام نسبت به انجام تکالیف دینی است.

وی گفت: کسی که در دل و قلبش حقیقتاً سیدالشهدا(ع) را دوست دارد، همین عشق و محبت دست او را در دنیا و آخرت می گیرد به شرط آن که در زندگی اش نیز پیرو و محب واقعی این خاندان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: به خصوص جوانان عزیز با رعایت تقوای الهی و پرهیز از نگاه حرام، سخن حرام و فعل حرام می توانند در زمانه ی کنونی، یاریگر ارباب بی‌کفن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha