دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تنکابن گفت: وظیفه طلاب ارائه معارف اصیل دینی به مردم است تا بتوانند با ناهنجارهای اجتماعی مقابله کرده تا زمینه تشکیل جامعه آرمانی و مورد رضایت الهی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام یحیی چابک در نشست مجازی با موضوع "تحلیل اجتماعی حجاب و کارکردهای آن" که به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) شیرود و فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) قائمشهر برگزار شد، ضمن اشاره به آیات قرآن کریم در موضوع حجاب و انواع آن اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره نور به مسلمانان امر می‌کند که نگاه خود را از حرام بردارند و این در واقع نوعی امر به حجاب چشم است، چه بسا همین نگاه آلوده به نامحرم زمینه‌ی ارتکاب به گناهان کبیره باشد.

وی در ادامه به دیگر انواع حجاب و عفاف اشاره و اظهار کرد: در سوره مبارکه احزاب، خداوند به حجاب و عفت در گفتار و سخن گفتن امر می‌کند، این امر الهی به نفع زنان است، چرا که زنان باید پسندیده و عفیف سخن بگویند تا از سوی بیماردلان مورد آزار قرار نگیرند.

حجت الاسلام چابک ضمن اشاره به انواع حجاب در قرآن تأکید کرد: خداوند علاوه بر امر به حجاب و عفت در نگاه و گفتار به داشتن عفاف و حیا در رفتار نیز امر کرده و حتی به نوع راه رفتن و پنهان کردن زینت‌های زنان تاکید می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تنکابن ضمن تحلیل آسیب‌های اجتماعی و انواع مشکلات زنان در جامعه گفت: بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی و تعرض به زنان در جامعه، حاصل عدم رعایت حجاب و عفت در پوشش، رفتار و گفتار است؛ بانویی که با پوشش متعارف و مورد تایید احکام الهی، در اجتماع حضور می‌یابد، آرامش روحی خود را به جامعه منتقل کرده و باعث استحکام خانواده و سلامت و امنیت در اجتماع می‌شود.

حجت الاسلام چابک اظهار کرد: ارزش‌ها، هنجارها و نمادها سه عنصر اساسی در فرهنگ ما هستند که دشمن با سوء استفاده از این عناصر می‌خواهد ضد ارزش‌ها را به ارزش در جامعه تبدیل کند، لذا طلاب به عنوان مبلغین ارزش‌های دینی برای مقابله با این هجمه‌ها باید در صحنه بوده و با ارائه معارف اصیل دینی به مردم بتوانند با ناهنجارهای اجتماعی مقابله کرده تا زمینه برای تشکیل جامعه آرمانی و مورد رضایت الهی را فراهم کنند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha