دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم شهروندی است که تحقق آن در گرو رعایت حق الهی یعنی حجاب می‌باشد.

خانم زهرا بحر کاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از برگزاری نشست علمی "بررسی تاثیرات و آسیب‌های فردی و اجتماعی عفاف و حجاب" خبر داد و بیان کرد: این نشست علمی با همکاری بسیج جامعه زنان و فرهنگیان و با دعوت از دختران و بانوان جوان و با حضور فرماندهی سپاه، نیروی انتظامی و مسئولین شهری در یکی از تفرجگاه‌های شهرستان کلاردشت برگزار شد.

وی ادامه داد: داشتن امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه شهروندان است و مقوله حجاب و پوشش اسلامی یکی از این حقوق مهم شهروندی است که در صورت عدم رعایت و احقاق آن در جامعه، امنیت و آسایش افراد سلب خواهد شد.

بحر کاظمی در ادامه افزود: با توجه به آسیب‌هایی که بی‌حجابی در اجتماع به همراه دارد می‌توان آن را معضل کاملاً مشهود در جامعه دانست که نتیجه نامطلوب آن نه تنها افراد بی‌حجاب را در بر می‌گیرد بلکه تمام افراد جامعه به ویژه کانون خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان جامعه را از آسیب‌های شوم بی‌حجابی مصون داشت، تأکید کرد: از مهم‌ترین گام‌های موثر در کاهش بی حجابی در جامعه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است، این امر می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعالی هموار سازد و در داشتن جامعه‌ای سالم کمک نماید.

وی همچنین افزود: رعایت پوشش اسلامی و داشتن عفاف از طرف مردان و زنان به ویژه بانوان می‌تواند جامعه را از خطرات بسیار حفظ کرده و در نتیجه خانواده که اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است را از خطرات آسیب‌ها دور نگه داشت.

خانم بحر کاظمی اظهار کرد: برای رسیدن به این اهداف در جامعه، هم دولت و هم مردم به ویژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نقش موثری در ترویج حجاب و اقناع افکار عمومی در رعایت این واجب الهی دارند.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست سعی داشتیم در قالب گفت‌وگو با مخالفان حجاب، به سؤالات و شبهات ذهنی آن‌ها پاسخ داده و فضای خوب و اثرگذاری را مهیا نماییم، در پایان این نشست، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی به ایراد سخنانی در پاسخ به مطالب ارائه شده پرداختند، امیدواریم چنین نشست‌هایی که گامی در مسیر پاسخگویی به شبهات دختران و بانوان جوان است، تداوم داشته باشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha