یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیرو خط ولایت بودن نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود. باید از خواست ولیّ زمان، چه امام معصوم باشد و چه ولی فقیه، تبعیت شود و حتی در مرتبه بالاتر، نباید منتظر حکم او ماند، بلکه انسان اگر خواست ولیّ زمان را فهمید، باید آن را اجابت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسمی که به مناسبت روز اول محرم در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه ولایت پذیری و اهمیت تبعیت از دستورات ولی زمان، تصریح کرد: پیرو خط ولایت بودن نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود. باید از خواست ولیّ زمان، چه امام معصوم باشد و چه ولی فقیه، تبعیت شود و حتی در مرتبه بالاتر، نباید منتظر حکم او ماند، بلکه انسان اگر خواست ولیّ زمان را فهمید، باید آن را اجابت کند.

وی با تأکید بر لزوم عبرت آموزی از وقایع گذشته اظهار داشت: قرآن در آیات مختلف و با تعابیر متفاوت، از انسان‌های بزرگ نام برده و آن‌ها را به عنوان الگو معرفی کرده و از طرف دیگر، سرگذشت انسان‌های فاجر و گناهکار را به عنوان مایه عبرت مورد اشاره قرار می‌دهد.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به فرارسیدن اولین روز ماه محرم ابراز داشت: باید در سایه اشک و عزاداری برای ابا عبدالله -علیه السلام- و به واسطه بیشتر کردن معرفتمان نسبت به عاشوراء، به خداوند نزدیک شویم و جای شکر و سپاس است که توانستیم این ایام را درک کنیم.

عضو جامعه مدرسین افزود: یکی از حسرت‌های ما عدم استفاده کامل از فرصت عظیم ایام سوگواری امام حسین -علیه السلام- است؛ چرا که اگر ارتباطی برقرار شود، آن وقت اهل بیت -علیهم السلام- آنچه که شایسته کَرَمِشان است را عنایت می‌کنند.

وی در ادامه به تبیین بخشی از تلاش‌های امام حسین -علیه السلام- در راستای نجات بندگان خدا از ضلالت و گمراهی پرداخت و جریان دعوت عبید الله بن حرّ جعفی و زهیر بن قین را به عنوان نمونه‌ای از این تلاش‌ها، مورد اشاره قرار داد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، عدم پذیرش دعوت امام حسین -علیه السلام- توسط عبید الله بن حر و در طرف مقابل، پذیرش آن توسط زهیر بن قین را نشانه تأثیر اعمال و رفتار ما در سعادت و شقاوت دانست و ابراز داشت: باید مراقب اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم؛ چرا که اعمال ما زمینه بهره برداری از وجود مقدس اهل بیت -علیهم السلام- را فراهم می‌سازد و گناهان ذره ذره جمع می‌شوند تا جایی که مطابق روایات، محبت اهل بیت -علیهم السلام- از انسان گرفته می‌شود.

وی افزود: باید با مطالعه و شرکت در مجالس امام حسین -علیه السلام-، معرفت خود را نسبت به سیدالشهداء بیشتر کنیم. اگر انسان معرفت خود را نسبت به حضرت بالا ببرد و باور داشته باشد که این ذوات مقدسه واسطه فیض پروردگارند، امام هم دست او را خواهد گرفت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha