شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به اینکه اقامه نماز اول وقت از اهداف مهم قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) بوده است، گفت: هیئات مذهبی نسبت به اقامه نماز اول وقت برای عزاداران توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام روح الدین دریکوند رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، شب گذشته در جلسه یاوران نماز که همزمان با آغاز دهه محرم در ستاد اقامه نماز استان لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اقامه نماز اول وقت از اهداف مهم قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) بوده است، اظهار داشت: هیئات مذهبی نسبت به اقامه نماز اول وقت برای عزاداران توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اهمیت اقامه نماز را در زیارت نامه امام حسین(ع) می‌خوانیم، افزود: افرادی که محب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) باشند، باید به اقامه نماز اول وقت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در سرزمین کربلا با همه سختی‌های جنگ، نماز را به جماعت اقامه کردند، در حالی که می‌توانستند نماز را در شرایط و زمان دیگری اقامه نمایند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نماز را در مقابل دشمنان اقامه کردند و همین اقدام عملی امام حسین(ع) اوج اهمیت دین مبین اسلام را نسبت به اقامه نماز اول وقت می‌رساند.

حجت الاسلام دریکوند، عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت یکی از اهداف و از ماندگارترین صحنه‌های حادثه عاشورا است که برخی از کارشناسان معتقدند نماز سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش در آن شرایط، یکی از پیام‌های مهم برای پیروان دین مبین اسلام است.

وی بر اقامه نماز اول وقت در عزاداری هیئات مذهبی تأکید کرد و یادآور شد: امید می‌رود مسئولان هیئات مذهبی، مبلغان، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) نسبت به اقامه نماز اول وقت، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 12 IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    احسنت