دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر کسی بخواهد از قلّه های سعادت صعود کند و موفقیّتی کسب کند باید هم تمسّک به قرآن کریم و هم توسّل به اهلبیت(ع) داشته باشد گفت: پرچم امام حسین(ع) ضامن حیات و قرآن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری در دومین شب از مراسم عزاداری محرم الحرام هیئت خادم الرضا(ع) گفت: در دوران خاتم الانبیاء و همچنین بعد از رحلت ایشان تا زمان غیبت کبری یکی از سؤالات بسیار مهمی که برای عموم مردم مخصوصا جوان ها مطرح بوده این است که پیوسته از ائمه معصومین علیهم السلام سوال می کردند که براستی نجات در این عالم با کیست؟

وی افزود: وجود مبارک خاتم الانبیاء و ائمه معصومین(ع) در پاسخ فرمودند: نجات در این عالم با کسی است که تمسّک به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر کسی بخواهد از قلّه های سعادت صعود کند و موفقیّتی کسب کند باید هم تمسّک به قرآن کریم و هم توسّل به امیرالمومنین علیه السلام داشته باشد.

وی بیان داشت: تمسّک به قرآن و عترت دو بال هستند و هیچ کس با یک بال امکان ندارد پرواز کند و هم تمسّک به قرآن و هم توسّل به اهل بیت(ع) مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری با طرح این سوال که اگر من بخواهم تمسّک به قرآن بجویم چه باید کنم؟ گفت: دست کم سه کار باید انجام شود و فقط تلاوت خالی و حفظ کردن قرآن نیست و ما در تاریخ افراد بسیاری داریم که تمام قرآن را حفظ بودند ولی از دایره تمسّک به قرآن دور بودند و برعکس کسانی بودند که حمد و سوره ای را به زور برای اقامه نماز بلد بودند اما متمسّک به قرآن محسوب می شدند.

وی با بیان اینکه قرآن در عاشورا دو چهره دارد. گفت: یک چهره آن مُرده و چهره دیگرش زنده است، همانگونه که امیرالمومنین(ع) در مورد قرآن های روی نیزه جنگ صفّین فرمود که قرآن ناطق من هستم.
حجت الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: ابی عبدالله(ع) نیز بجز صحبت های مربوط به اصحاب و یارانشان، هفت مرتبه با سپاه عمر ابن سعد صحبت کرد که یکی از صحبت های ایشان مربوط به قرآن بود که قرآن را مقابل آن ها به دست گرفت و گفت چرا گوش نمیدهید و اشاره ای به جمعیت کرد.

وی گفت: راوی می گوید به اذن خدا حتّی نفس شتران نیز حبس شد و ایشان گفت که آیا حلال شما را حرام کردم یا حرام شما را حلال و چه شده که پسر پیغمبر را می خواهید بکشید و بعد قرآن را بدست می گیرند و می گویند که کجای این قرآن هست که پسر پیغمبر را سر ببرید؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین نشانه تمسّک به قرآن اعتقاد به قرآن است ادامه داد: برای توهین به قرآن در غرب مجوز صادر می کنند در حالیکه از دیوار اگر صدایی شنیدیم از مسلمین هم شنیدیم و قرآن غریب است.

وی با بیان اینکه سه کار برای توسّل به قرآن باید کرد عنوان داشت: اول باید اعتقاد به قرآن داشته باشیم، اینکه کلام خدا و وحی است.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان اینکه خاتم الانبیاء بعد از 124هزار پیغمبر آمده و آن پیغمبران همه مقدّمه آمدن ایشان را فراهم کردند گفت: این پیغمبر که اشرف انبیاء است و دینش از همه کامل تر است، کتابش قرآن است و باید آن را قبول داشته باشیم.

وی گفت: اگر دست ببرید در قرآن و یک حرف را تغییر دهید خداوند در قرآن می فرماید رگ حیاتت را قطع می کنیم و این قرآن دست نخورده و غیر از تورات و انجیل است که در آن دست برده اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دوّمین شرط اعتماد به قرآن است گفت: باید به قرآن اعتماد داشته باشیم و اعتماد غیر از اعتقاد است.

وی خاطرنشان کرد: مگر می شود کسی به قرآن اعتماد و اعتقاد داشته باشد اما دستورات قرآن روی زمین بماند؟

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری بیان داشت: سوّمین کار برای توسل به قرآن این است که آن را محور زندگی خود قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان اینکه پرچم ابی عبدالله(ع) ضامن حیات و قرآن است گفت: این پرچم، توحید را برافراشته است و خوش به حال جوانی که در طول سال این پرچم را برافراشته است.
سخنران هیئت خادم الرضا(ع) با بیان در مجالس فقط سینه زن نباشید گفت: خودتان را در طول سال آماده کنید و هفته ای دوساعت را برای ابی عبدالله کنار بگذارید که در غیر اینصورت باخته اید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان در مجالس فقط سینه زن نباشید گفت: خودتان را در طول سال آماده کنید و هفته ای دوساعت را برای ابی عبدالله کنار بگذارید که در غیر اینصورت باخته اید.

مراسم عزاداری هیئت عزاداری خادم الرضا(ع) قم از اول ماه محرم از سوی هیئت خادم الرضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی سید رضا تحویلدار و حسن عطایی در ورزشگاه شهید حیدریان قم در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha