شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رحمان خضرلو

حوزه/ حجت الاسلام خضرلو گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر مبلّغ به مساجد، هیئات، دسته های عزاداری، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرکه اعزام شده است.

حجت الاسلام رحمان خضرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، اظهار کرد: همه سال قبل از شروع ایام محرم یک شعار محوری برای هیئات مذهبی انتخاب می‌شود که شعار محرم امسال هیئات مذهبی کشور " در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم " می باشد و این شعار ناظر به انسجام خانواده ها و انسجام اجتماعی می باشد و این شعار می تواند عاملی برای وحدت میان هیأت‌های مذهبی باشد و ضرورت دارد در این راستا هم اندیشی فعالان و مسئولین هیئت‌های مذهبی برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: رویکرد محوری عملیات ها و برنامه ها محرم امسال جهاد تبیین است که با هدف امید آفرینی ونشر خوبی ها اجرا می شود و مصادیق این رویکرد در محرم امسال نشر خوبی ها حول و محور امام؛ اتحاد، همدلی، پیوند های اجتماعی است .

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی ، همدلی، جهاد تبیین و نشر خوبی ها است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برنامه‌های ماه محرم، همه برنامه های فرهنگی را با هدف تقویت جریان مردمی برگزار می کند.

وی روایت فعالیت های مردمی، حمایت از آن ها، تسهیل گری و هدایت و راهبری را از مهم ترین کارهای اجرا شده در جهت تقویت جریان های مردمی عنوان کرد و گفت: ستاد عملیات های فرهنگی محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شده است و ستاد شئون فرهنگی در سطح استان با هدف بررسی و هماهنگی برنامه های دهه محرم برگزار شده و بیش از ۱۵۰۰ نفر مبلغ به مساجد، هیئات، دسته های عزاداری، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرکه اعزام شده است وعموم مردم نیز می توانند با مراجعه به سامانه شمع بر اساس نیاز محلات و مساجد و مراسمات خود روحانی دعوت کنند.

حجت الاسلام خضرلو تصریح کرد: مجوز برگزاری مراسمات عزاداری امسال به دو صورت حضوری و سامانه ای اجرا می شود و افراد می توانند به ادارات شهرستان ها به صورت حضوری و به سایت https://ido-ag.ir/moharram برای درخواست صدور مجوز مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: دستورالعمل و الزمات اجرایی مراسمات عزاداری محرم سال ۱۴۰۲ تهیه و تدوین شده و به مسئولین هیئات مذهبی نیز ابلاغ شده است و قبل از محرم همایش ویژه مدیران، مادحین، روحانیون و ارکان هیئات مذهبی، دسته های عزاداری و تشکل‌های دینی درسطح استان در همه شهرها برگزار شده است که در ارومیه نیز در مصلای امام خمینی (ره) همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علماء، روحانیون و طلاب برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همایش تبیینی غدیر تا محرم ویژه فعالین مردمی غدیر و نکوداشت و تکریم پیرغلامان با محوریت میانداران هیات استان و اعطای نشان حبیب به میانداران منتخب، قبل از محرم در ارومیه برگزار شد.

وی از طراحی نرم افزار تولید محتوای محرم خبر داد و افزود: نرم افزار تولید محتوای برنامه های محرم درموضوعات عفاف و حجاب، جمعیت، شبهات تخصصی، مباحث اخلاقی انقلابی، جهاد تبیین و... در تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی طراحی شده است که روزهای آتی رونمایی می شود.

حجت الاسلام خضرلو از تشکیل کارگروه های هیئات، مبلغین، مساجد، نوجوانان، بانوان، قرآنی و فرق و ادیان در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: امسال اقلام مورد نیاز برای طبخ احسان هیئات مذهبی و مساجد در ماه محرم و صفر از طریق سامانه beyraghkhadamat.ir صورت خواهد گرفت.

وی از برگزاری مراسم یوم العباس در روز تاسوعا خبر داد و افزود: مراسم محوری و تجمع هیئات مذهبی تحت عنوان یوم العباس در سطح استان آذربایجان غربی نهم محرم برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: همه ظرفیت ها تبلیغات اسلامی، سازمان ها و ادارات برای محرم بسیج شده است و همه تلاش ها پشتیبانی و حمایت از جریان های مردمی و ارائه خدمات به عزاداران حسینی است.

وی افزود: سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از روضه های خانگی تعطیل شده بود و امسال تلاش داریم روضه های خانگی را رونق دهیم.

حجت الاسلام خضرلو اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغات اسلامی روایت و پوشش برنامه های مردمی در ماه محرم است و در این راستا پویش " خبرنگار هیئت" در استان راه اندازی شده است و رسانه تبلیغات اسلامی نیز برنامه های شاخص عزاداری ها را پوشش خواهد داد.

وی توجه به ابعاد تربیتی را از دیگر برنامه های عزاداری محرم امسال عنوان کرد و گفت: امسال توجه ویژه به نسل جوان ونوجوان به عنوان مخاطبین اصلی مراسمات صورت گرفته است.

حجت الاسلام خضرلو از ارائه خدمات بیمه برای مراسمات و دستجات عزاداری خبر داد و تاکید کرد: امسال در سطح شهر ارومیه ایستگاه های عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات شرعی در ایام محرم دائر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha