شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه قیدار گفت: طبق قاعده، سنخیت برای هر چیزی لازم است و هیچ موقع نور با ظلمت سنخیت و قابلیت جمع شدن ندارد، بنابراین همنشینی با امام حسین(ع) نیز نتیجه همین سنخیت است که باید گفتار، کردار، رفتار اخلاق عمل ما در تمامی شئونات زندگی، امام حسینی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، مراسم عزاداری و سوگواری در دومین روز از ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام موسوی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) قیدار برگزار شد.

امام جمعه قیدار در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: در روایات و در روز قیامت، نام گروهی از افراد به نام «حُدّاث الحسین» برده شده که شامل کسانی است که هم صحبت و همنشین اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

وی افزود: حُداث‌الحسین به معنای حدیث‌گویان، هم‌سخنان و هم‌نشینان با امام‌حسین(ع) بیان شده و شامل کسانی است که برای امام‌حسین(ع) عزاداری صادقانه انجام می‌دهند و اشک می‌ریزند و گروه دوم نیز کسانی هستند که در راستای زیارت امام‌حسین(ع) سختی‌ها را بر خود هموار می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کُلُّ عَینٍ باکِیَةٌ یَومَ القِیامَةِ إلاّ عَینٌ بَکَت عَلی مُصابِ الحُسَینِ، همه چشم‌ها در روز قیامت گریان است جز چشمی که بر مصیبت‌های حسین(ع) بگرید و سرور و شادمانی از صورت این افراد پیدا بوده و تحت عرش الهی قرار داشته و از روز حساب ترسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: زیست دنیوی نتیجه زیست اخروی بوده و این دنیا ظاهر آخرت است و آخرت باطن این دنیا است و در آخرت آنچه نصیب انسان می‌شود، نتیجه اعمالی است که در دنیا انجام داده و طبق فرموده پیامبر(ص)، دنیا مزرعه آخرت و آخرت محل برداشت است.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: طبق قاعده، سنخیت برای هر چیزی لازم است و هیچ موقع نور با ظلمت سنخیت و قابلیت جمع شدن ندارد، بنابراین همنشینی با امام حسین(ع) نیز نتیجه همین سنخیت است که باید گفتار، کردار، رفتار اخلاق عمل ما در تمامی شئونات زندگی، امام حسینی شود.

وی با بیان اینکه وجه مشترک و سنخیت با اهل بیت(ع)، مودت و محبت است، گفت: این مودت در اصحاب امام‌حسین(ع) کاملاً دیده می‌شد، برخی در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنند، اما عمل، رفتار و کردار، گفتار، اخلاق حسینی ندارند و می‌گویند که امام حسین(ع) را در دل دوست دارند، اما این هیچ سنخیتی با آنچه که امام حسین(ع) فرموده است ندارد.

امام جمعه قیدار تأکید کرد: برای رسیدن به سعادتمندی دنیوی و اخروی، زندگی‌ها باید بر شیوه زندگی اهل بیت(ع) بنا شود، زیرا هیچ زمانی فرهنگ حسینی با فرهنگ یزیدی در یک جا جمع نمی‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha