دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
photo_2023-07-20_14-53-27.jpg

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین با تاکید به اهمیت عزاداری بر سیدالشهدا(ع)، گفت: نهضت حسینی مسیری روشن برای بیداری جهان در برابر هجمه‌های دشمنان و یزیدیان زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حمیده فتحیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین در آیین عزاداری دهه اول محرم که پیش از ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) دارای آداب خاصی است که برای برپایی مجالس باشکوه عزاداری نباید به هر چیزی متوسل شد تا از ارزش و عظمت نهضت حسینی کاسته شود.

وی افزود: رعایت حق‌الله و حق‌الناس شرط اولیه قیام سیدالشهدا(ع) است، بنابراین بایستی با سنجیدن تمام جوانب از جمله توجه به اوقات شرعی فریضه نماز، مراعات احوال مریضان و مستمندان و موارد دیگر مجالس عزاداری برپا شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین گفت: هدف از اقامه عزاداری باید شناساندن سیره و روش سیدالشهدا(ع) باشد و همچنین هیئت‌های عزاداری بایستی مرجعی برای نشر معارف اسلامی باشند نه اینکه هدفشان بزرگنمایی مجالس حسینی برای کسب مقام و منزلت دنیوی باشد.

فتحیان حضور امام حسین(ع) با اهل بیتش در میدان نبرد را بزرگترین سرمشق تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) با قصد قربت الهی و با تمام قوا برای قیام و مبارزه علیه لشکر کفر در صحنه عاشورا حاضر شد.

مدرس حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عزاداری برای سالار شهیدان افتخار و توفیقی بزرگ از سوی خداوند است که با معرفت و قصد قربت برای انسان حاصل می شود ضمن اینکه دل بریدن از تعلقات دنیوی و دل بستن به خالق یکتا نیز تنها با ایثار و از خودگذشتگی امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت عزاداری بر سالار شهیدان، گفت: بیداری و استقامت یک ملت در پرتو فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت اتفاق می‌افتد و نهضت حسینی راهی روشن و صریح برای بیداری جهان اسلام در مقابل هجمه‌های دشمنان و یزیدیان زمان است.

نهضت حسینی مسیری روشن برای بیداری جهان است

نهضت حسینی مسیری روشن برای بیداری جهان است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha