پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مسئولان استان در حق شهید عاشوری کوتاهی کردند، گفت: این کوتاهی ها از کل استان بود و در سال های گذشته کوتاهی صورت گرفته و حتی کوچکترین چیزهایی که باعث می‌شد نام شهید عاشوری مطرح شود از آن دریغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر شامگاه جمعه در مراسم چهل و پنجمین سال شهادت شهید حجت الاسلام والمسلمین ابوتراب عاشوری در شهر چغادک با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار برخی مسئولان استان بوشهر طی چند سال گذشته اظهار داشت: مقام معظم رهبری نکات مهمی را پیرامون شهدای شاخص استان بیان کردند و نام شهید نادر مهدوی و شهید ابوتراب عاشوری بیان کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: رهبر انقلاب بیان داشتند اگر شخصیتی مثل نادر مهدوی در کشور دیگری مثلا کشوری کمونیست بود کمونیست ها از او یک چگوارا یعنی شخصیت بین المللی می ساختند.

وی افزود: ما حتی نتوانستیم از این شهید و نیز شهید عاشوری یک شخصیت ملی بسازیم و چه برسد به اینکه آن را یک شخصیت بین المللی معرفی کنیم. این کوتاهی ها از کل استان بود و در سال های گذشته کوتاهی صورت گرفته و حتی کوچکترین چیزهایی که باعث می‌شد نام شهید عاشوری مطرح شود از آن دریغ شد.

امام جمعه چغادک گفت: قرار بود نام فرودگاه بین المللی بوشهر به نام شهید عاشوری تغییر نام پیدا کند و جلسات متعددی برای این منظور برگزار شد و با اینکه موافقت هایی صورت گرفت اما به تعمد نام فرودگاه بوشهر را به نام شهید عاشوری تغییر ندادند. این یکی از کارهای کوچکی بود که می‌شد انجام داد.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: گرچه نام شهید عاشوری باید بالاتر از این باشد لیکن در همین حد هم دریغ کردند.

وی عنوان کرد: مسئولان اشتباهاتی که در گذشته شده را اصلاح کنند و یک دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت شهید عاشوری راه اندازی شود که آثار این شهید گردآوری و منتشر گردد تا وقتی نام شهید عاشوری در هرجایی از کشور برده می شود نیاز به توضیح نباشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حضور مردم در این مجلس نشان از عشق مردم به روحانیت اصیل است که ۴۵ سال بعد از شهادت شهید عاشوری مردم اینچنین شرکت می‌کنند. افتخار می کنیم که شهید عاشوری در شهر چغادک رفت و آمد داشته و در همین شهر منبر می رفته است و مردم پای این منبرهای عاشورایی این شهید شرکت می کردند و در همین مکتب تربیت شدند.

حجت الاسلام خدری اظهار داشت: موزه‌ای برای بزرگداشت شهدای استان با محوریت شهید عاشوری ایجاد شود هرچند که این مسئله نیز در سال‌های گذشته عنوان شده اما تاکنون توجهی نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha