دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان مسئله جهاد تبیین است که طلاب و مبلغین با بیان و قلم خود در این عرصه روشنگری کنند.

فاطمه نظریی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران با موضوع "ولایت پذیری و نقش آن در اعتلای جامعه اسلامی" اظهار کرد: ولایت یعنی خداوند را در این عالم همه کاره و همه چیز را در اختیار او بدانیم؛ خداوند این ولایت را در انبیا و سپس ائمه اطهار(علیهم السلام) که حجت الهی در زمین هستد، به ودیعه نهاد.

استاد حوزه خواهران در ادامه افزود: طبق آموزه‌های قرآنی، تبعیت از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و خاندان مطهر او، مهم‌ترین راهکار شکل گیری ملت حسینی است، زیرا حب و عشق الهی که اساس تحقق ملت حسینی است، از رهگذر اطاعت از فرستادگان او به دست می‌آید.

نظری ضمن اشاره به دوران امامت امام حسین(علیه السلام) و مسئله ولایت پذیری مردم گفت: در جریان حرکت امام حسین(علیه السلام) از ابتدای حرکت از مدینه تا رسیدن به کربلا، امام از بی‌تفاوتی مسلمانان و عدم فهم آن‌ها در تشخیص حق از باطل شکایت دارند و بی‌تفاوتی و انفعال مردم در برابر ظلم و ستم حاکمان جامعه اسلامی، موجب می‌شود که در نگاه الهی در جناح همان ظالمان باشند.

وی ضمن اشاره به معنای ولایت پذیری مردم در جامعه گفت: هر کدام از ما در هر جایگاه و سمتی که هستیم، نسبت به دین و دیگران مسئول هستیم، محبت قلبی مومنین به یکدیگر، نوعی ولایت پذیری برای اهل آن جامعه است، یعنی هر کدام از ما در برابر آنچه که می‌بینیم و می‌فهمیم نباید بی‌تفاوت باشیم.

نظری در پاسخ به این سؤال که نقش طلاب و مبلغین در بحث ولایت پذیری مردم چیست؟ گفت: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان، مسئله جهاد تبیین است که طلاب و مبلغین با بیان و قلم خود در این عرصه روشنگری کنند؛ حتی می‌توان این عرصه را وسیع‌تر کرد و هر کسی که توان روشنگری و تاثیرگذاری دارد را مخاطب این جهاد دانست.

فعال فرهنگی ضمن اشاره به وظیفه عالمان و خواص در بصیرت دهی مردم در مسائل دینی و اجتماعی به قدم بعدی در جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: وظیفه معصوم(علیه السلام) یا ولی فقیه در جامعه، این است که جامعه را در برابر خطرات دشمن هشیار کند، اما وظیفه خواص جامعه این است که هشدارها را برای عوام تشریح و تبیین کنند.

استاد حوزه خواهران در پایان به نعمت بزرگ انقلاب اسلامی ما یعنی وجود رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: حضرت آقا بارها به جریان تحریف اشاره کرده و گفتند، وظیفه ما فقط دفاع و پاسخگویی نیست بلکه ما حرف و نگاه و نگرش در برابر آن داریم، این شرایط تلاش خواص جامعه را می‌طلبد تا حقایق را بر ملا کنند و جامعه را از اغوا نجات دهند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha