دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عباس بابائیان امام جمعه امیرکلا

حجت‌الاسلام بابائیان نماز جمعه روز عاشورا را سنگری مستحکم در برابر تهاجم، قتل‌عام، ناتو و شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: این نماز باعث عصبانیت مضاعف دشمنان ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباس بابائیان امام جمعه امیرکلا استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با پاسداشت سالروز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی گفت: نماز جمعه نقشی حیاتی برای جامعه اسلامی دارد؛ مروج سبک زندگی توحیدی و تقویت کننده روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات، دشمنی‌ها، توطئه‌های داخلی و خارجی و باعث وحدت آفرینی و نفاق ستیزی است.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: نماز جمعه، یک کنگره عظیم هفتگی، نمایانگر قدرت اجتماعی و سیاسی اسلام و تجلی حاکمیت و اقتدار مسلمانان است؛ این نماز جمعه پشتوانه عظیم و محکم نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام بابائیان به تقارن نماز جمعه و عاشورای حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: شعار نماز جمعه عاشورایی در این روز محقق خواهد شد؛ این تقارن بسیار مبارک و مقدس است؛ امیدواریم که همین جمعه تحقق ظهور حضرت ولی عصر (علیه السلام) باشد.

وی حضور در نماز جمعه‌ای که ظهر عاشورا برگزار خواهد شد را نشانگر درخواست مردم برای حسینی شدن عنوان کرد و گفت: این حضور تمنا و افسوسی است بر اینکه در نماز حضرت اباعبدالله حسین (علیه السلام) در ظهر عاشورا شرکت نکرده‌ایم.

امام جمعه امیرکلا افزود: حضور در نماز جمعه عاشورایی یعنی برقراری نماز جمعه در خدمت حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، یعنی حسینی شدن، یعنی بوی حسین دادن و یعنی اینکه ما هم مانند حسین شویم و دوست داریم که در راه مستقیم سالار شهیدان قدم برداریم.

حجت‌الاسلام بابائیان نماز جمعه را عطری از سوی خدا توصیف کرد که روح و جسم مسلمانان را خوش بو می‌کند و افزود: حال که این نماز جمعه با روز عاشورا تقارن پیدا کرده است، در حقیقت سنگر مهم و اساسی در مقابل تهاجم، قتل‌عام و ناتو و شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی نماز جمعه هر هفته را باعث عصبانیت و شکست توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: تقارن نماز جمعه و روز عاشورا باعث عصبانیت مضاعف دشمنان ایران اسلامی است.

امام جمعه امیرکلا از عزاداران حسینی تقاضا کرد: در نماز جمعه با شکوه روز عاشورا که تجلی فکر خدا، اقتدار، وحدت است حضور پیدا کنید تا همگی بوی حسین بگیریم، با حسین زنده باشیم و با حسین شهید شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha