دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری

حوزه/ سخنران هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه نباید گناه کرد اما با چهار گناه هم از بخشش خداوند ناامید نشوید، خاطرنشان کرد: راه توبه باز است و خاتم الأنبیاء می فرمایند خداوند این راه را به روی احدی نبسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری در ششمین شب عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد تصریح کرد: امروزه فضای مجازی و اینترنت، کانال ها و گروه هایی که در این فضا ایجاد شده است، دنیا را به یک دهکده بلکه بعنوان یک خانه تبدیل کرده است.

وی افزود: اینترنت کاری کرده است که هر خبری در این عالم اتفاق می افتد به سرعت شگفت انگیزی در همه دنیا پخش می شود و اتفاقات سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به سرعت شگفت انگیزی میان جوانان منتشر می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه حتی جوانان وقتی می خواهند استراحت کنند در کنار خودشان موبایل دارند ادامه داد: روزی خواهد رسید که از این هم بدتر خواهد شد تا جایی که این مسئله هوش مصنوعی یک از مسائل روز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری اضافه کرد: حتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در مورد این مسئله صحبت کردند و این نشان می دهد که در شرایط خاصی قرار داریم و بسیاری از جوانان و خانواده ها برایشان سوال است که چه باید کرد؟

وی گفت: البته این سوال که "نجات در این عالم از آن کیست؟ "همیشه بوده و ادامه هم دارد و خواهد داشت و همواره سوال می شده است که ما در این گیرودار چه باید کنیم؟

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) اظهارداشت: حتی در زمان اهل بیت(ع) و خاتم الأنبیاء(ص) نیز این سوال بوده و وقتی از ایشان سوال می کنند، می فرمایند که تنها راه نجات در این عالم تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه نباید گناه کرد اما با چهار گناه هم از بخشش خداوند ناامید نشوید، خاطرنشان کرد: راه توبه باز است و خاتم الأنبیاء می فرمایند خداوند این راه را به روی احدی نبسته است.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری اضافه کرد: اگر کسی به حسب گناهی که مرتکب شده با خودش فکر کرد که دیگر از دست خدا هم کاری برنمی آید، گناهی از این بالاتر نیست و نباید از خداوند ناامید باشد که خداوند همه گناهان را می بخشد.

وی تصریح کرد: شخصی نزد امیرالمومنین علی (ع) می آید و می گوید که گناهی مرتکب شدم مرا پاک کن و ایشان به او می فرمایند که حتما اشتباه می کنی و حتی اجازه اعتراف به گناه را نمی دهند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اینکه شب عروسی به همسر خود اعتراف به گناهانی را کنید که باعث متلاشی شدن زندگی شما شود، اشتباه است و نباید اعتراف به گناهان کرد که خداوند ستار العیوب است و اجازه نمی دهد که شما معصیت خود را فاش کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرکس آب جو بخورد با یزید محشور است اظهارداشت: امام رضا(ع) در برابر کسی که دچار خوردن شراب شد فرمودند که اولین کسی که آبجو خورد یزید بود و روزی این کار را کرد که سر امام حسین (ع) جلویش بود.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری بیان داشت: خداوند فرموده اند که هر بنده ای در خانه من را بزند من او را می بخشم بجز یک گروه که آن گروه را هیچوقت نمی بخشم و آن گروه قاتلین حضرت سید الشهدا(ع) در کربلا هستندکه هیچوقت بخشیده نمی شوند و با این رحمتی که خدای متعال دارد دریچه های رحمتش به روی قاتلین حضرت بسته شده است.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت راه نجات هستند گفت: در هیئت و مجلس امام حسین(ع) می توانید به این راه برسید و برای همین است که دشمن عجیب دارد در مورد قرآن و عترت کار می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع فضلا، طلاب و مبلغان حوزه های علمیه اظهارداشت: تبلیغ در رده اول حوزه نبود و بحمدالله فرمایشات ایشان در مورد تبلیغ حوزه را تکان داد و باید بدانیم که اگر تبلیغ در رده اول نباشد، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha