شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/مراسم سوگواری 6 شب اول حرم حضرت زینب(خواهر امام رضا)

حوزه / کارشناس دینی گفت: شاگرد مکتب روضه امام حسین(ع) اسیر حرف نااهلان نیست، چرا که توجه به حرف مردم نااهل انسان را از عبادت و خدمت دور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در آستان مقدس حرم حضرت زینب(س) خواهر امام رضا(ع) در اصفهان، با اشاره به اینکه نخستین درس در مکتب امام حسین(ع) محبت و سپس دوست نداشتن گناه و ظلم است، اظهار داشت: کسی که خدا و اهل بیت(ع) را دوست دارد، نباید گناه و ظلم را دوست داشته باشد، چرا که اگر با گناه مأنوس شود خیمه ما با خیمه امام حسین(ع) و امام زمان(عج) یکی نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه راه عملیاتی قرار گرفتن در این مسیر هم ورع و پرهیز از زمینه‌های گناه، عفت نفس و جدا شدن از گناه و استغفار است، افزود: دومین درس مکتب امام حسین(ع) این است که وابسته به حرف مردم نباشیم، همان طور که در آیه ۵۴ سوره مائده آمده است "لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ" کسانی به درد امام زمان(عج) می‌خورند که از سرزنش مردم نهراسند.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه اگر فقط به حرف مردم گوش دهیم، امام تنها می‌ماند، یادآور شد: آنها که در مدینه ماندند و به کمک امام نیامدند، اسیر حرف مردم بودند، آنهایی که به حرف مردم گوش دادند درب را به روی امیرمؤمنان(ع) باز نکردند و همراهِ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه توجه به سخن دیگران باعث می‌شود ارزش‌ها روزی زمین بماند، اظهار کرد: اگر به حرف نااهلان گوش کنید، حجاب کمرنگ می‌شود، همه چیز تبدیل مسابقه تجمل گرایی می‌شود و تاریخ شهادت می‌دهد کسانی که به حرف نااهلان گوش دادند، امام زمانشان را تنها گذاشتند بی‌حیا و بی‌نماز شدند.

وی گفت: عده‌ای به خاطر حرف مردم در خانه آپارتمانی خود روضه نمی‌گیرند، درحالی که برکت در برپایی روضه‌های خانگی است.

این کارشناس مذهبی، توضیح داد: براساس آیات قرآن، شیطان با وسوسه، اطرافیانمان ما را تشویق به گناه می‌کند، اما روز قیامت همه نزدیکان از ترس اینکه گناهانمان را گردن آنها بیندازیم، از ما فرار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، با انتقاد از تأخیر در ازدواج فرزندان به خاطر حرف دیگران و چشم و هم چشمی، اظهار کرد: نباید به خاطر حرف مردم ازدواج فرزندان خود را به تأخیر بیندازیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به حرف مردم عمل کنیم روز قیامت کسی جوابگوی گناهانی که با تشویق آنها انجام دادیم نیست.

استاد حوزه ادامه داد: اسیر حرف دیگران شدن باعث ورود آرام آرام گناهان به زندگی می‌شود و از طرفی عبادت و خدمت در زندگی ما کمرنگ خواهد شد.

وی یادآور شد: حر بن یزید ریاحی، اسیر حرف مردم بود و به خاطر حرف مردم جلوی امام حسین(ع) را گرفت، اما شب عاشورا فکر کرد و به این نتیجه رسید که توبه کند و با گوش کردن به حرف امثال عمر سعد آخرت خود را نابود نکند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha