دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اصغر ظهیری

حوزه/خطیب حوزوی با اشاره به علاقه پیامبر(ص) به امام حسین(ع) گفت: بزرگان ما می فرمایند هیچ عبادتی در این عالم از گریه بر حضرت اباعبدالله (ع) سبقت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری در هفتمین شب عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد گفت: تا لحظه آخری که خاتم الأنبیاء در حالت احتضار قرار داشتند همواره می فرمودند که تنها راه نجات، تمسک به قرآن و توسل به عترت است.

وی افزود: کلمه صراط همیشه در قرآن کریم بصورت مفرد آمده در حالیکه در ضلالت و گمراهی به اینصورت نیست چراکه راه راست و الهی فقط یک راه است و آن هم با تمسک به کتاب خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام ممکن است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سابقه روضه حضرت سید الشهدا (ع) و برگزاری هیئت به حضرت آدم (ع) برمی گردد ادامه داد: اولین روضه را خداوند گرفتند و اولین شرکت کننده ها هم حضرت آدم (ع) و همسرشان حضرت حوا بودند.

وی با بیان اینکه دو عبادت از همه عبادات قدمتشان بیشتر بوده اضافه کرد: بزرگان ما می فرمایند هیچ عبادتی در این عالم بر گریه بر اباعبدالله (ع) سبقت نگرفته است، بعد از سجده بر حضرت آدم، حتی گریه بر اباعبدالله بر قربانی دادن بر فرزندان حضرت آدم نیز مرتبه عبادتش بالاتر است.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) گفت: حضرت آدم (ع) به نام مبارک اباعبدالله (ع) که رسید اشکش جاری شد و از خداوند سوال کرد که این حسین (ع) کیست که تا نامش را بردم دلم لرزید؟ و پروردگار به جبرئیل دستور می دهد که روضه غربت اباعبدالله (ع) خوانده شود.

وی اظهار داشت: تاریخچه عزای اباعبدالله به قدمت حضرت آدم است و هیچ نهضتی در این عالم نهضتش را بدون عاشورا شروع نکرده است و پیغمبران از جهت مقام و منزلت به حضرت خاتم(ص) نمی رسند اما حضرت خاتم (ص) مدام ذکر و فضائل و ذکر سید الشهدا (ع) را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری اضافه کرد: خاتم الأنبیاء(ص) گاهی روی منبر نشسته بودند و وقتی می دیدند که ابی عبدالله (ع) وارد می شوند بلافاصله از منبر پایین آمده و ایشان را به آغوش کشیده و بعد مجدد به منبر می روند.

وی ادامه داد: با ظهور حضرت ولیعصر(عج) سفره هیئت جمع نمی شود، غم و فراق ابی عبدالله تمام نمی شود، البته ما هنوز درکی از عاشورا نداریم و وقتی ایشان تشریف بیاورند تازه درک ما از عاشورا شروع می شود.

سخنران هیئت خادم الرضا (ع) تصریح کرد: من تعجّب می کنم از آن جوان و خانواده ای که بدون درک روضه ابی عبدالله (ع) و پیوند با مجالس اهل بیت (ع) و عاشورا بخواهد به درک حقیقت حیات برسد.

وی ادامه داد: خاتم الأنبیاء (ص) اواخر عمرشان فرمودند قرآن و عترت دو بال پروازند برای رسیدن به حقیقت حیات و راه رسیدن به حقیقت حیات با توسل به اهل بیت (ع) و حضور در مجلس ابی عبدالله (ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری تصریح کرد: یک خانواده در طول سال احتیاج به هیئت دارد و فقط نباید منحصر در دهه محرم باشد و باید حداقل هر هفته یکبار در این مجالس حضور داشته باشد و در هفته ۲ ساعت را برای امام حسین (ع) کنار بگذارید تا زندگی تان به بار بنشیند.

وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد در دایره عبودیت قرار بگیرد باید در مجلس اهل بیت (ع) دست کم چهار بت شیطان، نفس، شهوت و دنیا را بشکند و تا زمانی که شکسته نشوند، این چهار بت در زندگی شما خدایی خواهند کرد.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) اظهارداشت: شیطان در کربلا عظمت خودش را به رخ شیطان کشید و آبروی انسان را خدشه دار کرد به نحوی که ۳۰ هزار نفر آن طرف ایستادند و شمشیر روی ۷۲ نفر کشیدند.

وی بیان داشت: شیطان کاری کرد که این ۳۰ هزار نفر بچه شیرخوار را روی دست ابی عبدالله (ع) دیدند اما سنگ زدند و خندیدند و حتی ابی عبدالله صدا زد اگر به من رحم نمی کنید به این بچه رحم کنید که درست مثل ماهی لب های خود را باز و بسته می کند که حرف ایشان تمام نشده بود که دید دستش تکانی خورد و گردن فرزند شیرخواره اش گوش تا گوش بریده شده است.

هیئت خادم الرضا از شب اول محرم به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی سید رضا تحویلدار و حسن عطایی در ورزشگاه حیدریان قم برگزار می شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha