یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی به طور عملی نشان دهد که طرفدار حق، حقیقت و عدالت است که در این صورت سرمایه اجتماعی آن نیز تقویت خواهد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تأمین امنیت استان، اظهار داشت: تنوع و گستردگی خدمات انتظامی آن هم در استان پهناور سیستان و بلوچستان و ایفای نقش ویژه در تأمین امنیت جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: برای دستیابی به وضعیت مطلوب در استان همچنان جای کار داشته و در این جهت نیازمند تقویت و پشتیبانی مادی، لجستیکی و نیز پشتیبانی معنوی و تقویت روحیه نیروهای انتظامی در استان هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بر لزوم ارائه آموزش‌های نظامی و بالا بردن توان دفاعی جهت تأمین امنیت شد و گفت: تقویت ایمان، اعتقاد، اخلاق و بالا بردن جنبه‌های انگیزشی، کلید عمده بسیاری از مشکلات و برگ برنده ما در دوران دفاع مقدس بود، از این جهت که در آن دوران ما با کمبود نیرو و تجهیزات روبرو بودیم اما آنچه مایه قوت نیروهای ما بود، جنبه‌های ایمانی و انگیزه الهی بود که حاضر شدند تا آخرین قطره خون ایستادگی کنند و این روحیه در هر یک از شهدای پاسگاه مزه‌ سر، هنگ مرزی سراوان وجود داشته و دارد.

وی، خواستار رعایت حقوق، حرمت و کرامت مردم در بخش‌های مختلف انتظامی شد و بیان کرد: تقویت پایگاه اجتماعی انتظامی یک سرمایه ارزشمند است، چرا که وقتی دستگاهی این حجم از خدمات را به مردم ارائه کند جای تأسف دارد برخی از مردم آن را از خود ندانند، که چنین چیزی حاکی از یک حالت روحی و جنبه روانی است و این امر زمانی تحقق می‌یابد که مردم احساس کنند نیروی انتظامی طرفدار حق، حقیقت و عدالت است و این را به طور عملی نشان دهد که در این صورت سرمایه اجتماعی آن نیز تقویت خواهد شد.

امام جمعه زاهدان، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای فضای قومی، طایفه‌ای، مذهبی و از طرفی یک استان مرزی و دروازه ورود گروهک‌ها به داخل کشور است و باید توجه داشته باشیم که اگر سیستان و بلوچستان نا امن شود، امنیت کل کشور تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به‌ ویژگی‌های استان سیستان و بلوچستان هر یک از نیروهای بومی و غیربومی جهت خدمت در استان نیازمند آموزش و آشنایی با ویژگی‌ها و فضای استان هستند تا شیوه تعاملات با مردم را فرا بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر ارائه چنین آموزش‌هایی به نیروها صورت می‌گرفت و با قوت مدیریت، نظارت و کنترل بیشتر همراه بود، برخی از اتفاقاتی که در استان رخ داده و آسیب‌هایی هم در پی داشته قابل پیشگیری و جمع کردن بود، چنانچه که در گذشته و در برخی از موارد با تدبیر صورت گرفته اوضاع کنترل و از ایجاد حوادث جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی، بر لزوم حفظ سلامت دستگاه‌ تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی باید حفظ سلامت نیروهای خود را در دستور کار داشته باشند، چرا که در سیستان و بلوچستان زمینه وسوسه و فساد وجود دارد.

همچنین در ابتدای این دیدار سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور هدف از این سفر را عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت غیورمردان تأمین امنیت و نیز بررسی حوادث و اتفاقات اخیر استان بیان کرد و گفت: در حملات اخیر گروهک به نقاط مختلف استان، نیروهای انتظامی به خوبی عمل کرده و خوش درخشیدند که این امر موجب افزایش روحیه نیروها شد.

وی اظهار کرد: عملکرد افتخار آمیز نیروهای انتظامی در تأمین امنیت استان منجر به کینه دشمنان شده و برای همین است که این روزها نیروی انتظامی هدف حملات دشمن قرار گرفته است.

سردار رادان ادامه داد: در شرایط فعلی وضعیت استان مطلوب است، اما همچنان جای کار وجود دارد و باید برای رسیدن به وضعیت بهتر تلاش کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تنها نباید منتظر ورود گروهگ و سپس دفاع در برابر آن‌ها باشیم، بلکه آنها باید منتظر حملات سخت ما باشند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha