شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطبه خوانی . احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در عصر عاشورا در واقع حقیقت قرآن را آتش زدند و امروز هم یزیدیان روزگار، قرآن را آتش می زنند، گفت: خوشبختی، سعادت و عاقبت بخیری در پرتو قرار گرفتن در کشتی حسینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی امشب در آیین خطبه خوانی حرم مطهر رضوی با اشاره به مقام علمدار حسین بن علی علیهماالسلام در دنیا و آخرت، یادآور شد: عباس در مکتب و مدرسه سیدالشهدا به این جایگاه رسید. اگر به دنبال کمالات معنوی و رضوان الهی و قرب منزلت خدا هستید، در مکتب آن امام زانو بزنید که سعادت بخش و کشتی نجات است.

وی این نجات را از جهنم، ظلمت و گمراهی،‌ معصیت و دوری از خداوند متعال، وسوسه های گمراه کننده شیطان و... عنوان و ابراز کرد: امام حسین علیه السلام اسوه مردم است؛ اگر راه بندگی و سعادت را طلب می کنید باید ایشان را الگو قرار داد.

تولیت آستان قدس رضوی از ماجرای حر بن یزید ریاحی و اقیانوس رحمت و پذیرش توبه او توسط امام حسین علیه السلام و پاداش بزرگ در برابر آن جفایی که انجام داد، گفت و خاطر نشان کرد: چه مقامی از این بالاتر و ارجمندتر که هر روز بقیه الله عجل الله تعالی بر شهدای کربلا سلام می کنند. آن امام، حر را به عرش برد با وجود اینکه در حق شان جفا و ظلم کرد.

وی توصیف مقام و منزلت امام حسین علیه السلام نزد خداوند تعالی را از سوی انسان ها به ناتوانی یادکرد و با بیان اینکه در عصر عاشورا در واقع حقیقت قرآن را آتش زدند و امروز هم یزیدیان روزگار، قرآن را آتش می زنند، گفت: خوشبختی، سعادت و عاقبت بخیری در پرتو قرار گرفتن در کشتی حسینی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: نباید فقط به بعد حماسی عاشورا اکتفا کرد؛ اباعبدالله علیه السلام درس های فراوان گذشت، ‌عفو، بزرگی، بخشش و... را به ما یاد داد و حر را نه تنها بخشید بلکه او را به مقامی بالا رساند. می بایست به عنوان پیروان آن امام، سلوک حسینی پیدا کرد و درس فراگرفت تا خوشبختی مان تضمین شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha