یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه عاشورایی سمنان به امامت نماینده ولی فقیه در استان سمنان

حوزه/ امام جمعه سمنان با اشاره به درس‌هایی که باید از مکتب عاشورا آموخت، گفت: امام حسین(ع) دفاع از مظلوم را از اهداف قیام خود عنوان کردند و ما اکنون با همین درس جا دارد که فریاد "مرگ بر آمریکا" سربدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه عاشورایی سمنان در مصلای این شهر اظهار کرد: زمینه‌ای برای امام حسین(ع) فراهم بود که برای پیغمبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و امام حسن(ع) مهیا نبود و آن این بود که وقتی دین خدا به سمت تحریف و انحراف رفت و بدعت ها در جامعه آغاز شد و احکام دین بر زمین ماند، ایشان ایستادگی و قیام کردند.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) چنین زمینه ای داشتند که در برابر توطئه و بدعت های یزید ایستادند، افزود: امام در برابر فساد ایستادند و هر آزاده ای مانند امام حسین(ع) ایستادگی می‌کرد، زیرا یزید در عمل دچار فسق و فجور بود. امروز هم باید در برابر فساد ایستاد.

وی به برخی فرازهای خطبه منا امام حسین(ع) اشاره کرد که باید در مجامع علمی و کرسی های آزاداندیشی مورد بحث قرار گیرد، ابراز کرد: این خطبه برای خواص توصیه هایی دارد که باید عملی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی عاشورا را یک حادثه و واقعه کوچک ندانست بلکه یک مکتب با درس‌های فراوان معرفی کرد که باید با دست پر از آن خارج شد، افزود: اهمیت نماز و عبادت یکی از درس های عاشورا است، به طوری که در ظهر عاشورا وقت نماز در میدان جنگ و در تیرباران دشمن امام(ع) نماز جماعت اقامه کردند تا بیاموزیم که نماز در هر شرایطی در اولویت است. از سوی دیگر طبق روایات از خیمه های لشکر امام حسین(ع) در شب عاشورا صدای عبادت و نیایش بلند بود.

وی ادامه داد: ٢ راه رسیدن به کمال وجود دارد. یکی نماز شب و دیگری گریه بر اباعبدالله(ع) است که این مساله نشان می دهد انسان با عبادت به مرتبه ای والا می رسد. اساس اتصال زمین به پروردگار قرآن است، دشمن این را می‌داند و ما باید عمل به قرآن و تفسیر را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرموده اباعبدالله(ع) مبنی بر اینکه هدفم از قیام مبارزه با باطل و مقابله با ظلم است و به دنبال اقامه حق هستم و به دنبال مقام دنیوی نیستم، افزود: این مسأله نشان می دهد که اثبات حق نوعی سعادت است؛ امام در خطبه منا دفاع از مظلوم را از اهداف قیام خود عنوان کردند و ما اکنون با همین درس جا دارد که فریاد "مرگ بر آمریکا" سربدهیم.

خطیب جمعه سمنان، رژیم صهیونیستی را نمادی از ظالم در دوران کنونی عنوان و اضافه کرد: این رژیم جعلی به شهر جنین حمله کرد و نمی شود به نام دفاع از مردم فلسطین با آن سازش کرد؛ ما که درس‌آموخته مکتب حسینیم، این حمله و شهادت مسلمین و تخریب زیرساختها را برنمی‌تابیم زیرا درس مبارزه با ظلم را از امام حسین(ع) آموخته ایم.

وی در پایان اظهار کرد: امروز دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی با ایجاد دروغ، شایعه و روایت های دروغین فکر جوانان را پرمی‌کنند و به عقاید جوان ما ضربه می زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha