چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اهمیت انجام و توجه به مسائل فرهنگی در سطح جامعه، گفت: اجرای سند قرآنی و فعالیت‌های فرهنگیِ تأثیر گذار در سطح جامعه، می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام مهدی شجاع مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تهیه و تدوین سند قرآنی در استان همدان، اظهار داشت: با وجودی که این سند در سال ۹۶ نوشته شده بود اما در سال گذشته به روز رسانی شد و نکات مهم در عرصه اجرایی و برخی مشکلات در آن برطرف شد.

وی با بیان اینکه این سند قابلیت اجرایی دارد و به صورت عملیاتی تدوین شده، گفت: یکی از موضوعاتی که در رابطه با سند لازم به ذکر است، عدم تحقق برخی از وعده‌هایی است که در این راستا مطرح شده است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انتظار داریم این وعده‌ها عملیاتی شود، اظهار کرد: متاسفانه در داخل استان منابع پایداری برای فعالیت‌های فرهنگی نداریم و لذا نیازمند حمایت دولت برای دریافت نتایج بهتر هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت انجام و توجه به مسائل فرهنگی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: اجرای این سند و فعالیت‌های فرهنگیِ تأثیر گذار در سطح جامعه، می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه می‌توان در این سند اولویت‌ را نسل جوان معرفی کرد، گفت: درخواست ما از وزیر ارشاد و مجموعه مدیریتی تهران این است که برای هرجه بهتر اجرا شدن این سند در سطح کشور حمایت و همراهی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: این سند به تأیید حجج اسلام و المسلمین عاملی و خسروپناه نیز رسیده و حتی به عنوان سند الگو به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

نقش فعالیت‌های فرهنگیِ تأثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی

در ادامه جلسه، حجت الاسلام امیر مطهری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تأکید بر اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی و انسجام در این عرصه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در سال ۱۴۰۰ داشتند، بر این اصل تأکید داشتند که در وعده دادن، مسئولان باید مراقب باشند.

وی یادآور شد: همچنین از دیگر نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند این بود که اگر وعده‌ای محقق نشد و یا در زمان تحقق آن فاصله ایجاد شد، مسئولان علت را بیان کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، خاطرنشان کرد: بنابراین خواهش ما از مسئولان این است که ضمن ایجاد انسجام در فعالیت‌های قرانی، نسبت به موضوعات و تعهدات خود حساس باشند.

نقش فعالیت‌های فرهنگیِ تأثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام شجاع نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در استان همدان در راستای فعالیت‌های قرآنی، بر پیگیری موضوعات مطرح شده در این نشست تأکید کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha