شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به موضوع مهم جوانی جمعیت، اساس این امر را در خانواده دانست و فرهنگ سازی در این عرصه را توسط بانوان طلبه بسیار تاثیرگذار برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در مراسم افتتاح و بهره برداری مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرمه، خدمت به حوزه علمیه را از بالاترین امور برشمرد و از این رو تلاش مسئولان و خیران برای ساخت این مدرسه را در راس خدمات عنوان کرد.

وی از سیاست تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها به ویژه در مناطق محروم خراسان گفت و تاکید کرد که مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرمه هرچه زودتر می بایست زیرساخت های لازم علمی را دارا و به پایگاه ارزشمندی برای خدمت به جامعه بانوان تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان به تاسیس و تاثیرگذاری حوزه های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی و نتایج خوب آن اشاره و اظهار کرد: مدارس علمیه بانوان به ویژه در شرایط امروز جامعه، می توانند اثرگذاری بیشتری نسبت به طلاب برادر داشته باشند زیرا از آنجا که سبک زندگی اسلامی در مقابل شیوه زندگی مصرف زدگی و مصیبت بار غربی، زمانی در مسیر درست خودش قرار می گیرد که از درون خانواده فرهنگ سازی شود، از این رو، حوزه علمیه خواهران می تواند به این مسئله خیلی کمک کند.

وی با اشاره به مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جامعه به عنوان یک موضوع فوق العاده با اهمیت در ایران، کم و پیر شدن جمعیت را خطر توصیف کرد و با بیان اینکه جمعیت از مولفه های مهم قدرت در هر جامعه ای است، قانع شدن خانواده ها در این عرصه را لازم و ضروری دانست که می بایست به طور حتم در کنار تلاش های مسئولان در قانون گذاری و اجرای آن، مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران در عرصه فرهنگ سازی جوانی جمعیت که یک جهاد است، می تواند نقش زیادی ایفا کند که در این زمینه می بایست برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به لزوم ارتباط صمیمی با بدنه جوان جامعه و تبیین و بیان خدماتی را که توسط نظام اسلامی انجام شده است، گفت: از یک طرف دشمن از ناآگاهی مردم و از یک سو با تزریق اطلاعات غلط، در فتنه اخیر بهره برد که می بایست برای مقابله با آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha