شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره علل جاودانه بودن نهضت سیدالشهدا(ع)، گفت: یکی از علل این است که نهضت عاشورا دلی است. علل دیگر تقابل حضرت تقابل جریانی و تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام مصنوعی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز اظهار کرد: درباره نهضت جاودانه و همیشگی سیدالشهدا(ع) ویژگی های بسیار زیادی می توان در مقام تحلیل ارائه داد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های نهضت جاودانه و همیشگی سیدالشهدا(ع) این است که این نهضت جاودانه می باشد و پایان پذیر نیست. نهضت حسینی به این شکل نیست که در یک برهه و زمان خاص اتفاق افتاده و تمام شده است. بنا بر کلام معروف «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا».

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره علل جاودانه بودن نهضت سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: یکی از علل این است که نهضت عاشورا دلی است. در عین اینکه حماسی است، عرفانی هم هست و خداوند متعال حرارت عشق به به سیدالشهدا(ع) را در دل های مردم گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.»، افزود: خداوند حرارت و آتش عشقی در درون مؤمنین قرار داده که خاموش شدنی نیست. نزدیک به ۱۴۰۰ سال از این حادثه می گذرد اما گویا همین دیروز اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر خصوصیات نهضت حسینی، نهضت پیروزی است و شکست خوردنی نیست، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) موقع حرکت به سمت کربلا نامه ای به بنی هاشم نوشت مبنی براینکه «ای بنی هاشم هرکس از شما ملحق شود سرنوشت او شهادت است و هرکسی با من نیاید، سرنوشت او پیروزی نخواهد بود».

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دلیل پیروزی نهضت حسینی این است که تقابل امام حسین(ع) با دشمنانش، تقابل فردی نیست که با کشته شدن یک فرد علامت شکستن خوردن باشد و با زنده ماندن علامت پیروزی باشد. تقابل حضرت تقابل جریانی و تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام مصنوعی است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: اطلاع تمامی انبیای الهی به ویژه پیامبراکرم(ص) از شهادت امام حسین(ع) از دیگر ویژگی های نهضت حسینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha