شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر| اجتماع خود جوش مردم شیراز در پی هتک حرمت به بانوی آمر به معروف در نارنجستان

حوزه/ جامعه روحانیت شیراز طی بیانیه ای با محکومیت هتک حرمت بانوی آمر به معروف در نارنجستان خواستار برخورد با هنجارشکنان و فرهنگ سازی عفاف و حجاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از شیراز، جامعه روحانیت شیراز در پس هتک حرمت به بانوی محجبه آمر به معروف در نارنجستان قوام شیراز بیانیه ای صادر کرد:

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم با غیرت و ولایتمدار سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی حجاب بانوی ایرانی یک مقوله فرهنگی، اجتماعی و تاریخی است که از سوئی ریشه در روح و روان و فطرت او داشته و ازسوی دیگر ریشه در تاریخ ‌و تمدن این سرزمین دارد.

حجاب بالاخص پس از دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نماد شخصیت و اعتبار برای ملت بزرگ و قهرمان ایران در میان سایر ملل و کشورهای جهان بوده و هجمه دشمنان انقلاب اسلامی به مسئله حجاب نیز بعنوان تلاشی برای سرنگونی نماد شخصیت و معنویت بانوان عفیف و پاک دامن کشورمان به حساب می آید.

دشمنان ایران اسلامی به خوبی میدانند که پیشرفت های انقلاب اسلامی در سایه تربیت صحیح جوانان این مرز و بوم توسط مادران ایرانی صورت گرفته و برای جلوگیری از این مهم هدف دشمنان، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ضربه زدن به عفاف و حجاب بعنوان اصلی ترین عقبه اخلاقی جامعه ایران است و مکرراً اعتراف کرده اند که میخواهند این واجب شرعی و سیاسی را متزلزل نمایند و به همین منظور با اجرای طرح های شکست خورده ای نظیر چهارشنبه های سفید سعی در عملی کردن شعار خود داشتند ولی هرگز نتوانستند در اراده بانوان و دختران قهرمان این سرزمین در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورند.

جامعه روحانیت شیراز ضمن محکوم نمودن هر گونه اسائه ادب به جایگاه زن مسلمان و تاکید بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر از دستگاهای مختلف مربوطه انتظار دارد با شناسائی و برخورد با کسانیکه با برنامه ریزی سعی در زیر پا گذاشتن هنجارهای مورد احترام جامعه دارند را تأدیب نمایند.

در پایان از تمامی دستگاه های متولی فرهنگ بخصوص در مسئله حجاب مطالبه به جد دارد که وارد میدان شده و با فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب و استفاده از روشهای هنری گوناگون اهمیت حجاب و عفاف را گوشزد نموده و فریب خوردگان را نسبت به قبح بی حجابی متوجه نمایند.

والسلام

جامعه روحانیت شیراز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha