دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سکوت در مقابل خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای از خانم آمر به معروف دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی( ره) این شهر با اشاره به انتشار فیلم ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مقابل فرزند دخترش در باغ نارنجستان شیراز به خاطر تذکر نسبت به کشف حجاب چند خانم، اظهار کرد: این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد، یک خانم به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داده و این واکنش را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم خانم آمر به معروف در نارنجستان شیراز / بازداشت هنجارشکنان + عکس

امام جمعه تبریز افزود: گذشته از ابعاد دینی موضوع سکوت در مقابل خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای از خانم آمر به معروف دفاع کنند.

وی تصریح کرد: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت ان شاءالله باید جلوه باشکوه‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی از مزایای قانون جدید انتخابات مجلس با در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام از ۱۶ مرداد این است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیئت‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات است که تا حدود زیادی می تواند به یک انتخابات سالم کمک کند. همچنین برای مردم انقلابی فرصت مناسبی است که با تحقیق و رصد بیشتر اوضاع و رفتارهای داوطلبان برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هم اشاره کرد و اظهار کرد: ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین، دادن سلاح شیمیایی به کسی ماندن صدام، قتل عام زن و کودک در ویتنام توسط غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست.

امام جمعه تبریز افزود: حقوق بشرشان را در زندان‌ ابوغریب و زندان های متعدد دیگر و کشتارهای گوناگون مانند پاکستان و افغانستان و از این قبیل نشان می‌دهند و شکنجه را در غرب قانونی می‌کنند آن وقت این‌ها دم از حقوق بشر و دفاع از حرمت انسان و کرامت آن می‌زنند.

وی به برگزاری باشکوه دهه محرم امسال در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان و تبریز اشاره کرد و اظهار کرد: آیین ها و مناسک دینی از جمله مناسبت‌ها توان بسیج کنندگی دین و هویت جمعی یک ملت را نشان می‌دهد و مهمترین آیین جمعی شیعیان مربوط به عزاداری ایام محرم است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم از عزاداری محرم به عنوان یک رسانه مهم و اصلی یاد کرد و گفت: رسالت این رسانه در دهه های متمادی برانگیختن یک حس جمعی در محبت به اهل بیت(ع) بوده است که مانع فراموشی تاریخ و مسیرآن شده است و برهمین اساس دشمنان اسلام و انقلاب همواره بر تخریب این آیین تمرکز داشتند که امسال بیش از هر سال دیگری است اما با وجود تلاش جریان‌های ضددینی عزاداری محرم امسال در گرمای تابستان به گرم‌ و عظیم ترین شکل ممکنی که می شد انجام و برپا شد و عظمت و باور مردم ایران به امام حسین(ع) را به تصویر کشید.

وی با تجلیل از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم آذربایجان و تبریز در برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول محرم تصریح کرد: عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر از هر سال دیگری برگزار شد و این یک معنا بیشتر ندارد آن اینکه هر وقت دشمن باورهای اعتقادی مردم را نشانه گرفته است مردم راسخ‌تر و محکم‌تر از گذشته پای اعتقادهای خودشان ایستاده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha