دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ امام‌جمعه کهک گفت: دشمنان تمام تلاش تبلیغاتی خود را به کار گرفتند تا مردم را از شرکت در مراسم‌های عزاداری منصرف کنند و این کار را به‌نوعی مبارزه با نظام اسلامی می‌دانستند؛ اما این تبلیغات خباثت آلود نتیجه عکس داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه این هفته و در ادامه مبحث فضائل و رذائل اخلاقی، روایاتی را پیرامون آثار منفی رذیله اخلاقی نفاق و دورویی بیان کرد.

وی بی‌آبرویی نزد خداوند را اولین اثر منفی دورویی دانست و گفت: در احادیث مطرح گردیده است؛ امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «إیّاکَ وَالنِّفاقَ فَإنَّ ذَا الوَجهَینِ لا یَکُونُ وَجیها عِندَ اللّه»؛ از دورویی دورباش که دورو نزد خداوند آبرویی ندارد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: شقاوت و عذاب اخروی نتیجه دیگر نفاق و دورویی است به‌طوری‌که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «مَنْ کان لهُ وجْهانِ فی الدنیا کان لهُ یومَ القیامةِ لِسانانِ من نارٍ»؛ کسی که در دنیا دو چهره داشته باشد، در قیامت دو زبان از آتش خواهد داشت.

وی به ذکر علائم منافق و شخص دو چهره از روایات پرداخت و بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «للمُنافِقِ ثَلاث علامات: إذا حَدَّثَ کَذَبَ، و إذا وَعَدَ أخلَفَ، و إذا ائتُمِنَ خانَ»؛ نشانه منافق سه چیز است، هر گاه سخن گوید دروغ گوید، هرگاه وعده دهد وفا نکند و هرگاه به او اعتماد شود خیانت کند.

امام‌جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از هیئات مذهبی و آحاد مردم ولایی شهرستان در باشکوه برگزارکردن عزاداری‌های محرم، به تبیین دسیسه‌های دشمنان در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمنان تمام تلاش تبلیغاتی خود را به کار گرفتند تا مردم را از شرکت در مراسم عزاداری منصرف کنند و این کار را به‌نوعی مبارزه با نظام اسلامی می‌دانستند؛ اما این تبلیغات خباثت آلود نتیجه عکس داده و همه شاهد بودیم که امسال عزاداری‌ها باشکوه‌تر از سال‌های دیگر برگزار شد.

وی تصریح کرد: نفوذ در هیئات مذهبی و ایجاد تحریف در شکل و محتوای عزاداری‌ها مسیر دومی بود که دشمنان از سال‌ها پیش آن را آغاز کرده و در محرم امسال با جدیت بیشتری دنبال کردند که برخی از حرکت‌های نامتناسب با اهداف حسینی در بعضی نقاط کشور نتیجه همین برنامه‌ریزی‌ها و البته غفلت برخی افراد بود.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: اما در نهایت، کوشش در راستای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در هیئات مذهبی و تجمعات مردمی سومین محور دسیسه‌های دشمنان بود. ایشان این تحرکات مذبوحانه را نتیجه عصبانیت دشمنان از ملت امام حسین (ع) دانستند که با هوشیاری سربازان گمنام امام‌زمان با شکست مواجه گردید.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز حمله اتمی آمریکا به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، ابراز داشت: آمریکا تنها کشوری است که در طول تاریخ، جنایت هسته‌ای علیه بشریت انجام داده که در این جنایت ۲۲۰ هزار انسان کشته شده‌اند؛ اما جای تعجب دارد که این کشور جنایت‌کار به بهانه و اتهام تولید بمب هسته‌ای کشورهای دیگر را متهم و تحریم می‌کند.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه، ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را گرامی داشته و به تبیین اهمیت جان‌فشانی مدافعان حرم در برابر دسیسه‌های استکباری - تکفیری علیه جبهه مقاومت و مردم ایران پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha