یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: شهید علامه سیدعارف حسین حسینی شخصیتی همه جانبه بود و پیوسته با توطئه های استعمار و استبداد جهانی برای احقاق حقوق طبقات محروم و مستضعف مبارزه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت سالروز شهادت علامه سیدعارف حسین حسینی رهبر سابق شیعیان پاکستان بیان داشت: شهید علامه سیدعارف حسین حسینی شخصیتی همه جانبه بود و اصول و نظریات وی از جنبه های مهم و برجسته وی بود. به همین دلیل نه تنها در پاکستان بلکه در سطح جهان به عنوان رهبری سرشناس شناخته شد.

وی اظهار داشت: ۵ اوت سیاه ترین روز در تاریخ پاکستان است که علامه عارف حسین حسینی در آن روز با اصابت گلوله به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: شهید حسینی پیوسته با توطئه های استعمار و استبداد جهانی برای احقاق حقوق طبقات محروم و مستضعف مبارزه کرد. همچنین تلاش خالصانه برای حل مشکلات داخلی مردم پاکستان نیز از ویژگی های این شهید والا مقام به شمار می رود.

وی در پایان گفت: پیروان شهید باید تفکرات و اندیشهای روشنگرانه او را مورد مطالعه قرار دهند. مشکلات طبقات محروم و مستضعف را حل کرده و به فرقه گرایی، فساد، بدرفتاری، مشکلات اجتماعی و نظام طبقاتی پایان دهند و برای احیا و استقلال مسیر شهید تلاش کنند تا نظام عادلانه در پاکستان حاکم باشند.

امام خمینی در پیامی به مناسبت شهادت این روحانی پاکستانی تصریح کردند: برای امثال علامه عارف‏‎ ‎‏حسین حسینی بشارتی بالاتر از این نبوده است که از محراب عبادت حق، عروج خونین‏‎ ‎‏ارجِعِی اِلی رَبِّکِ‏ را نظاره کند و جرعۀ وصل یار را از شهد شهادت بیاشامد ... اینجانب فرزند عزیزی را از دست داده ام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha