دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: بهترین الگو برای درک امام عصر، درنگ در امام عاشورا است، چراکه اصحاب امام حسین(ع) بهترین الگو برای یار مهدی شدن است.

خدیجه ملک آستانه معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، از برپایی مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در این مدرسه همچون سال‌های گذشته در ایام محرم و صفر خبر داد و اظهار داشت: سوگواری و عزاداری بر مصیبت امام حسین(ع) و یاران ایشان، تجدید بیعت با عاشورا، فرهنگ شهادت و تغذیه فکری و روحی با معارف این مکتب است.

وی افزود: هدف از قیام امام(ع)، احیای دین جدشان بود، فلذا بزرگترین انگیزه ما از برپایی مراسم عزاداری، احیای دین و ترویج معارف و آموزه‌های دینی باید باشد.

ملک آستانه، با اشاره به برپایی هر ساله مراسم عزاداری در سراسر دنیا، گفت: مهم‌ترین نتیجه و دستاورد این محافل، کسب معنویت و تزکیه نفس است که موجب برقراری پیوند عاطفی بین مردم و امام می‌شود، در نتیجه تأثیرات تربیتی مطلوبی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: هر محفل عزای حسینی، باید پایگاهی برای روشنگری، ترویج احکام آموزه‌های دین، فرهنگ شهادت پروری و روحیه استکبار ستیزی باشد، به همین منظور، این مدرسه هر سال در ایام محرم و صفر مراسم سوگواری عزای حسینی را برای عموم مردم در سه قالب سخنرانی و مداحی، پایگاه تربیتی کودک و نوجوان و برپایی موکب با هدف تبلیغ فرهنگ عزاداری برگزار می‌کند.

ملک آستانه، اظهار کرد: آداب و شعائر مذهبی و آیین‌های سوگواری، بستری برای رشد و معنویت در کودکان است، چرا که ارائه مفاهیم بصری و نشان دادن الگو مطابق با درک کودکان و ثبت آن در ضمیر ناخودآگاه آنان، زمینه را برای دریافت مفاهیم دینی در آینده فراهم می‌کند، از این رو در این ایام، پایگاه آموزشی تفریحی با هدف بسترسازی جهت ارائه مفاهیم دینی و تربیت عاشورایی به کودکان مشغول به کار است.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید برای ظهور آماده شوند و این نیاز به تربیت دارد، تربیتی که استعداد فهم و قابلیت پذیرش امام زمان(عج) را ایجاد کند، در این میان، بهترین الگو برای درک امام عصر، درنگ در امام عاشورا است، چرا که اصحاب امام حسین(ع) بهترین الگو برای یار مهدی شدن است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، تصریح کرد: امام زمان(عج) از امام حسین(ع) می‌گویند و زبان مشترک و ادبیات جهانی بر پایه و محور آموزه‌های عاشورایی شکل خواهد گرفت، کسانی در مسابقه‌ زمینه سازی ظهور پیشگام خواهند بود که معرف امام عصر یعنی امام حسین(ع) باشند و ایشان را بهتر به عالم بشناسانند و دل‌ها را پذیرای شنیدن "ألا یا أهل عالم، إن جدی الحسین علیه السلام" کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی عالم به وجود امام معصومی است که هم ملاک حق و باطل است و هم عامل جهت دهی محبت انسان‌ها است، تا به چیزهای دروغین دل نسپارند، یعنی جهان بشری احتیاج به انسان کاملی دارد که عامل اصلی هدایت و جهت‌دهی زندگی انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران، اظهار کرد: ماه محرم ظرفیت مناسبی برای اشاعه معروف‌ها و ارزش‌ها در جامعه است، که یکی از راه‌های اعتلای این ارزش‌ها، نقش آفرینی بانوان طلبه و ارائه خدمت در موکب عزاداران حسینی است، فلذا این مدرسه علمیه، در موکب مشعل‌دار این خدمت به سوگواران حسینی می‌باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha