یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه خواهران استان مرکزی گفت: امروزه وسائل ارتباط جمعی همچون ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی رها شده، تهدیدی جدی برای فرهنگ و مبانی دینی ماست، لذا باید در جبهه انقلاب و نظام اسلامی تبلیغات دینی به سمتی پیش برود که در کنار ترویج معارف دینی، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد.

خانم نرجس رضایی خواه رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از اراک، به تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ و لزوم مجهز شدن به ابزارهای نو برای تبلیغ اسلام پرداخت و اظهار داشت: دین اسلام کامل‌ترین شریعت آسمانی با تبلیغ متولد شد و بقاء و جاودانگی آن نیز در سایه‌سار تبلیغ مبلغان و هدایت‌گران مذهبی خواهد بود، لذا آشنایی مبلغان فرهیخته و وارسته‌ عرصه‌ دین‌باوری با شیوه‌های گوناگون تبلیغی در سراسر گیتی امری ضروریست.

وی افزود: آشنایی با ابزارهای نوین و جدیدترین شیوه‌های اثربخش تبلیغی به مبلغان این امکان را خواهد داد که افزون بر هدایت جامعه‌ اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی، از ورود افکار و اندیشه‌هایی که بر مبنای دین‌گریزی و یا دین‌ستیزی است ممانعت به عمل آورند.

رضایی‌خواه با اشاره به استفاده دشمن از ابزارهای نو در جهت تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: در جامعه‌ کنونی به علت گسترش ارتباطات و رسانه‌ها و سهولت دست‌یابی به تفکرات مادی گرایانه غرب، کشورهای در حال توسعه و عموما اسلامی به‌ویژه ایران اسلامی مورد تهاجم همه جانبه فرهنگی قرار گرفته‌اند، لذا تبلیغ‌های دینی ما نیز باید تحوّل پیدا کند و در شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی تجدید نظر شود.

رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، خاطرنشان کرد: امروزه وسائل ارتباط جمعی همچون ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی رها شده، تهدیدی جدی برای فرهنگ و مبانی دینی ماست، لذا باید در جبهه انقلاب و نظام اسلامی نیز تبلیغات دینی به سمتی پیش برود که در کنار ترویج معارف دینی، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان نیز باشد.

وی تصریح کرد: آنچه در تبلیغ دینی به عنوان اصل و محور مورد نظر باید قرار گیرد، جامعیت اسلام است، دین اسلام به عنوان آخرین شریعت الهی و کامل‌ترین آن‌ها همواره پاسخ‌گوی نیاز بشر بوده و هست، بنابراین دین اسلام کامل کننده شریعت‌های پیشین خود بوده و ناگفته‌های ادیان قبلی در این دین مبین بیان شده و انسان‌ها به مقدار بینش و نگرش خویش از آن بهره می‌جویند.

رضایی خواه به بیان نکاتی برای اثبات جامعیت دین اسلام پرداخت و گفت: تناسب تعالیم دینی و مفاهیم آن با مسایل روز، جوابگویی به نیازهای بشری از سوی آموزه‌های آسمانی در هر زمان که این مسأله با قرآن و سنّت که مفسّر و مبیّن قرآن کریم است صورت می‌گیرد، قدرت رقابت دین اسلام با دیگر ادیان آسمانی و تکامل محسوس آن نسبت به ادیان پیشین و بهره‌مندی از اهرم‌های شایسته و مفید در زمان‌های گوناگون به‌ویژه در زمان پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی از اهم نکات در مورد جامعیت دین اسلام است.

وی در پایان با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: آنچه در کلام، قلم و هنر این سفیران سعادت موج می‌زند، بیدارگری نسل‌های امروز و فرداست و تبلیغ هنریست جاودانه که با تلاش پی‌گیر مبلغان بر تابلوی هستی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha