شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند اما باید دانست که وقتی سیاست را مستکبرین عالم در دست گرفتند، آن وقت تبدیل به حقه و نیرنگ و عاملی در جهت تضییع حقوق مردم و مستضعفین شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی "مثل خمینی" و نیز اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به این که تبیین معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) و تلاش در جهت اجرای احکام الهی از جمله اصلی ترین رسالت های حوزه های علمیه و روحانیت است، اظهار داشت: فقه ما یعنی همان فقه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای برنامه ها و احکام الهی که در این زمینه البته نیازمند تقویت جریان جهاد تبیین هستیم.

وی افزود: حوزه های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند اما باید دانست که وقتی سیاست را مستکبرین عالم در دست گرفتند، آن وقت تبدیل به حقه و نیرنگ و عاملی در جهت تضییع حقوق مردم و مستضعفین شد.

وی با بیان این که یکی از اهداف دشمن در دوران جدید، تلاش در جهت جدایی دین از سیاست است، گفت: دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و می خواهد این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه نباید داشته باشد در حالی که اساس دین ناظر به این است که در عرصه جامعه و حاکمیت ورود پیدا کند و به نقش آفرینی بپردازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: البته مسلم است که اساس نظام سیاسی دینی با رویکرد آموزه های ناب شیعی مبتنی بر این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد تا جامعه به سعادت و رستگاری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha