شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی با خدمت به تولید علم نقش عمده‌ای در پیشبرد اهداف بلندمدت جمهوری اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به ۱۶ مرداد چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نقش مهمی در حوزه علم و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با دیگر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور، نقش مهمی در تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» داشته باشد.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران خود و با خدمت به تولید علم نقش عمده‌ای در پیشبرد اهداف بلندمدت جمهوری اسلامی دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با خدمت به علم به‌عنوان یک سرمایه ملی و تأثیر آن در توسعه اقدامات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و متخصصان، می‌تواند مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع اقتصادی و تحریم باشد.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در حقیقت شکل‌گیری جهاد دانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی حرکتی مدبرانه برای تولید علم و در نتیجه پیشبرد اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد دانشگاهی هم با دانشگاه به‌عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: البته به نظر من جهاد دانشگاهی افزون بر اینکه یک‌نهاد تأثیرگذار است، یک حرکت و فرهنگ هم محسوب می‌شود که اگر در جامعه رواج پیدا کند قطعاً شاهد ثمرات و برکات بسیار آن می‌شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اگر بتوانیم جهاد دانشگاهی را به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه بسط دهیم، کشور در عبور از موانع اقتصادی و تحریم‌ها موفق‌تر عمل کرده و به سمت عزت، سربلندی و استقلال حقیقی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha