یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: اسلام سکولار می‌گوید «دین از سیاست جداست» یعنی فرد متدین به‌دنبال قدرت و عزت نرود و بلکه قدرت باید در دست خودفروخته‌ها باشد و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تقوا دژ شکست‌ناپذیر است و هرکس در این سنگر زندگی کند، از نفس اماره، شیاطین و مستکبران در امان خواهد بود؛ هم‌چنین بی‌تقوایی و گناه موجب سقوط معنوی انسانی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان‌ گفت: سیدالشهدا(ع) شخصیت ملکوتی و الهی دارد و چهره نورانی عرشی امام حسین (ع) در آیات قرآن ترسیم شده است.

وی افزود: آیه تطهیر پنج عنصر دارد که خاتم آن وجود مقدس سیدالشهدا(ع) است؛ در آیه مباهله هم پنج رکن توحید برافراشته شد که شامل حضرت رسول(ص)، حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) بیان کرد: حضرت برای تمایز دادن اسلام ناب با اسلام بی‌مسئولیت و بی‌جهاد ایفای نقش کرد. اسلام سکولار می‌گوید «دین از سیاست جداست» یعنی فرد متدین به‌دنبال قدرت و عزت نرود و بلکه قدرت باید در دست خودفروخته‌ها باشد و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند؛ ولی امام حسین(ع) در قیام خود به ما درس دادند که تشکیل حکومت اسلامی، خلع سلاح افراد نالایق از قدرت و سپردن قدرت به اهلش آن‌قدر ارزش دارد که خون خود و یارانش را نثار کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با محکومیت اهانت به قرآن در برخی کشورهای اروپایی، گفت: جسارت و هتاکی به ساحت قرآن کریم تازگی نداشته و دنیای کفر از دیرباز با قرآن عناد دارد؛ تمام فعالیت‌های دنیای غرب در چندصدسال اخیر حول معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است. امام خمینی(ره) درباره کتاب آیات شیطانی فرمودند "باید ببینیم حکومت‌های اسلامی با این فاجعه بزرگ چه برخوردی می‌کنند. این اقدام اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است؛ اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارها در آستین دارد."

وی افزود: امام راحل آن‌روز نویسنده کتاب آیات شیطانی را مهدورالدم اعلام و یک شوک وارد کرده و غیرت‌ها را به‌جوش آوردند؛ و بالاخره آن مرد پلید نتوانست جان سالم از این میدان بیرون ببرد و علی رغم مراقبت‌های بسیار، سیلی خورد و جهنمش از همین دنیا شروع شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از جنایت هولناک اهانت به قرآن مبرا کنند و بگویند این‌ها تندور هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام(ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امروز جریان مقابله با پیامبر اکرم(ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما مسلمانان در این‌باره تکلیف داریم، خاطر نشان کرد: عزاداران امام حسین(ع) در ایران و سایر کشورها خود را زیر پرچم قرآن می‌بینند و خون سیدالشهدا(ع) همان آیات قرآن است و از این کتاب شریف صیانت می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز این اقدام را یک توطئه خوانده و خواستار معرفی عامل اقدام به جهان اسلام و اعمال اشدّ مجازات شدند. ایشان همچنین فرمودند مقابله با هتک حرمت قرآن مورد اتفاق تمامی علمای اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: جوانان مسلمان باید فکری کنند تا این‌ها جرأت چنین جنایاتی نداشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت سوئد بداند که مقابل امت اسلام آرایش جنگی گرفته که موجب نفرت مسلمانان و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اقامه عزای امام حسین(ع) در ایران و سایر کشورها علیرغم تبلیغات دشمن، بیان کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که "در هیئات حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید" و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند ولی به کوری چشمشان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

به گفته امام جمعه موقت تهران، ملت ایران در مقابله با استکبار مدال افتخار دارد و سال به سال در این جهت عمیق‌تر در میدان بوده و مایه افتخار است

وی در ادامه با اشاره به روز بزرگداشت مدافعان حرم بیان کرد: مدافعان حرم و شهید عزت‌ساز ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل تشکیل داعش و بنای آن‌ها بر تخریب قبور ائمه اطهار(ع) که مقدمه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، برخورد سنگینی کرد و مهم‌ترین توطئه جهانی را خنثی کردند. این عزیزان به تأمین امنیت جهانی پرداختند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فتنه داعش مقدمه‌ای بود که یک مُشت وحشی را مسلح کرده بودند تا برای همه‌ی دنیا ناامنی ایجاد کنند. مدافعان حرم امنیت را برای ایران تأمین و تثبیت کرده، از حرم‌ها حفاظت نموده و برای جهانیان، حتی سازندگان داعش امنیت را برقرار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با گرامیداشت ۱۷ مردادد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، روز جهاد دانشگاهی را هم تبریک گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha