یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر استفاده مؤثر جهاد دانشگاهی از ظرفیت بالقوه جوانان، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان نقش مؤثری در پیشبرد اهداف بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به ۱۶ مرداد، چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از الگوهای اسلامی و جوانان نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت کشور داشته باشد.

وی افزود: جوانان نقش مؤثری در پیشرفت یک کشور دارند و استفاده صحیح و به‌جا از ظرفیت آن‌ها می‌تواند در دراز مدت ثمرات بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: ایمان و امید در پیشرفت ملی کشور اهمیت به‌سزایی دارد و این مهم جز با استفاده از ظرفیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی، اعتماد به جوانان، تقویت روحیه «ما می‌توانیم» میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته پیشرفت از نگاه و منطق مادی‌گرای غرب با پیشرفت در منطق اسلام تفاوت‌های بسیاری دارد، طبق بیانات رهبر معظم انقلاب پیشرفت در نگاه اسلامی نگاهی «جامع و همه‌جانبه» به انسان در زمینه‌های گوناگون اعم از نحوه‌ زیست او در جهان و هدف غائی‌اش دارد و از ابعاد بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه پیشرفت در نگاه اسلام تکامل‌یافته‌تر است، گفت: افزون بر پیشرفت علمی و رفاه عمومی و اقتصادی، عزت و اعتبار بین‌المللی و استقلال سیاسی شامل پیشرفت در اخلاق، عبودیت و تقرب به خدا که از همه مهم‌تر است، می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام این موارد در دین مبین اسلام گنجانده‌شده، بنابراین جهاد دانشگاهی می‌توانند با استفاده از این الگوها در تعیین مسیر پیشرفت کشور گام‌های مهمی بردارد.

حجت‌الاسلام رفیعی یادآور شد: با توجه به تنوع و گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی این نهاد می‌تواند با الگوسازی‌های مؤثر و فعالیت‌های امیدآفرین، برکات و خیرات بسیاری برای کشور داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در پیشبرد اهداف بلندمدت نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: البته تاکنون عملکرد جهاد دانشگاهی در تربیت و استفاده از شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی و جوانان بسیار ارزنده و سازنده بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha