دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: امسال دشمن از راه‌های مختلف از جمله جنگ روانی و تبلیغاتی و راه‌اندازی کمپین تحریم محرم، به دنبال کمرنگ کردن مراسم عاشورای حسینی بود که حضور پرشور مردم در این مجالس توطئه آنها را نقش بر آب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر در خطبه های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت ایام عزای سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم عاشورای حسینی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، احیا کردن راه و روش و منش آن حضرت در جامعه است.

وی افزود: علاوه بر تجلیل از شهدا و تعظیم شعائر الهی، هدف اصلی مراسم حسینی احیای دین و الگوگیری از امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه امام حسین(ع) اسلام مجسم و جامع تمام ابعاد اسلام است، گفت: پیروی از سید و سالار شهیدان به منزله پیروی از اسلام کامل است.

وی با تأکید بر اینکه مجالس حسینی باید محل الگوگیری و تأسی به آن حضرت باشد، ادامه داد: باید از سید و سالار شهیدان درس دفاع از دین، فداکاری، عزت، آزادکی، امر به معروف و نهی از منکر، تقوا، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، ذلت ناپذیری، غیرت دینی و سیاسی بیاموزیم.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: منتظران راستین امام زمان(عج) از مکتب عاشورا هستند و نمی‌شود ما مدعی امام زمانی بودن باشیم، اما در مکتب حسینی پرورش نیافته باشیم.

وی با تقدیر از حضور مردم در مجالس حسینی و برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: امسال دشمن از راه‌های مختلف از جمله جنگ روانی و تبلیغاتی و راه‌اندازی کمپین تحریم محرم، به دنبال کمرنگ کردن مراسم عاشورای حسینی بود که حضور پرشور مردم در این مجالس توطئه آنها را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام حسینی، طراحان اصلی این دسیسه‌ها را دشمنان بیرونی که مجالس حسینی را سد راه برنامه‌های خود می‌بینند، دانست و یادآور شد: تا زمانی که مردم پیرو اهل‌بیت(ع) هستند و در مراسم آنها شرکت می‌کنند، دشمن راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمن در این ایام، دستکاری ذهن نسل جوان و هدف قرار دادن هویت دینی مردم و القا کردن نهضت حسینی نه به عنوان نبرد حق علیه باطل که به یک جنگ داخلی میان اعراب بود، که باز هم نقشه دشمنان برملا شد.

امام جمعه دیّر، با اشاره به خنثی کردن توطئه اعزام تیم‌های تروریستی برای بمب گذاری در مجالس حسینی توسط نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمن هنجارشکنی و فرستادن افرادی به درب حسینیه‌ها و مراسم عزاداری با وضعیت نامناسب و کشف حجاب و رقص و آتش زدن پرچم‌های عزا در جلوی تکایا و عزاخانه‌های اباعبدالله(ع) بود که باز هم این مسئله به جایی نرسید.

وی تأکید کرد: حضور مردم در مجالس حسینی با وجود گرمی هوا حاکی از این است که دشمنان، مردم ما را نشناخته‌اند و همچون گذشته از ملت ما سیلی خواهند خورد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه که در دفاع از جزایر ایرانی خلیج فارس برگزار شد، این پیام را به دشمنان ارسال کرد که ایران اسلامی و نیروهای مسلح و سپاه مقتدر در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی خود از اقتدار کامل برخوردار است و دشمنان ما که گاهی اوقات بحث مذاکره بر سر جزایر همیشه ایرانی مطرح می‌کنند، راه به جایی نخواهند برد و امنیت خلیج فارس در اختیار ایران اسلامی و همسایگان است و همسایگان مطمئن باشند که ایران اسلامی همواره امنیت آنها را تأمین کرده و نیازی به حضور نامشروع بیگانگان در خلیج فارس نیست.

وی با تبریک هفته ملی مهارت، ابراز کرد: مهارت آموزی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بوده و در همه دنیا به این مسئله توجه خاصی صورت می‌گیرد و به عنوان عنصر اصلی توسعه کشور در ابعاد مختلف نگاه می‌شود و ضرورتی مهم در مسیر اشتغال زایی است و جوانان باید با حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت خود را بالا ببرند تا در آینده در مراکز کار جذب شوند.

امام جمعه دیر، درباره سالروز صدور فرمان مشروطیت، عنوان کرد: نهضت مشروطه دستاوردهای عظیمی داشت، اما متأسفانه انحراف در آن باعث شد که کودتا و استبداد رضاخانی به دنبال داشته باشد که باید از آن عبرت گیریم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، اضافه کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیشرفت و توسعه همه جانبه جوامع و بصیرت افزایی و ارتقا سطح آگاهی مردم و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و متقابلا انعکاس خدمات نظام و مسئولان به مردم، تعیین کننده و بی‌بدیل است.

خطیب جمعه دیّر، با تأکید بر رعایت بایدها و نبایدها در کار خبرنگاری به ویژه فعالان فضای مجازی، تصریح کرد: پایبندی به اخلاق اسلامی و قانون، رعایت صداقت و امانت داری و دقت در انعکاس مسایل، تقویت وحدت و همدلی و موضع‌گیری علیه دشمنان و پرهیز از انتشار حرف‌های نادرست و خلاف واقع و دروغ، تهمت زدن به دیگران و اهانت و تخریب دیگران نمونه‌ای از این بایدها و نبایدها است.

وی با محکوم کردن اهانت به مردم شهر آبدان توسط یکی از کارکنان بانک تجارت این شهر، افزود: طبق صحبتی که با فرماندار شهرستان داشتم، امروز مدیرعامل و حراست بانک تجارت استان به شهر آبدان سفر و در نمازجمعه حضور پیدا می کنند و از مردم این شهر دلجویی خواهند کرد و قول دادند این کارمند اهانت کننده را هم اخراج کنند و طبعا دادستانی هم ورود خواهد کرد و با افرادی که بخواهند با حیثیت و آبروی مردم بازی کنند، برخورد خواهند کرد و این اقدام باید درس عبرتی برای کسانی باشد که بی محابا با آبرو و حیثیت مردم بازی می‌کنند.

امام جمعه دیّر با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم، یادآور شد: شهدای مدافع حرم مظلومانه در غربت به شهادت رسیدند و زخم زبان‌ها را تحمل کردند، هم از امنیت نظام اسلامی، هم اسلام و ارزش‌های اسلامی و هم از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت دفاع کردند و هم داعشی‌های دست پرورده دشمنان را سر جای خود نشاندند، که باید قدردان آنها باشیم.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده‌ای نزدیک توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از استاندار و معاونین استاندار و دست اندرکاران برگزاری این آزمون، یک نکته یادآوری کنم که در زمینه استخدام مُر بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های وزارت نفت در رابطه با حقوق شهرستان‌های پیرامونی حوزه نفت و گاز مدنظر قرار گیرد و حقوق جوانان منطقه و شهرستان‌های جنوبی در بحث اولویت‌ها رعایت شود.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: گاهی اوقات مطالبی به گوش می‌رسد که در این آزمون و استخدام هیچ امتیاز خاصی برای شهرستان‌های جنوبی در نظر گرفته نمی‌شود که مایه نگرانی است و امیدواریم حتما این مسئله مدنظر قرار گیرد و حقوق جوانان منطقه و شهرستان‌های جنوبی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت نفت مراعات شود.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، یادآور شد: امیدواریم راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری مردم با همت مسئولان و حضور فعال مردم و تلاش همه دست اندرکاران تحقق پیدا کند و شاهد انتخاباتی رقابتی با حضور حداکثری مردم باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha