دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آبت الله اعرافی

حوزه/ ضمن تقدیر و سپاس از دستگاه های مسئول نظارتی و نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی، از این نیروهای متعهد و خدوم، انتظار اقدامات قاطع و عاجل در تأمین امنیت و برخورد با اخلالگران به امنیت اخلاقی و هجمه کنندگان به نوامیس مردم می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای ضمن تقدیر از ملت ایران و مبلغان در خلق حماسه عاشورایی در محرم امسال، نکاتی را درباره اتفاقات اخیر ایران و جهان مطرح کرد که متن آن بدین شرح است:

سلام و صلوات پروردگار به ساحت قدس انبیای الهی و والاترین سلام الهی به پیشگاه پیامبر اعظم (ص) و پیشوایان پاک و حضرت ولی عصر (عج) و با اهدای سلام و تحیات خداوند به محضر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای حضرتش و همه شهدای راه حق و حقیقت؛ شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای امنیت.

بر خود وظیفه می‌دانم که از سوی حوزه‌های علمیه، صمیمانه از ملت شریف ایران و سوگواران سالار شهیدان به خاطر خلق حماسه عاشورایی و رونق بخشی کم سابقه به اقامه عزای حسینی(ع) و اهتمام به احیای آرمان‌های والا و گفتمان عمیق عاشورا سپاسگزاری کنم. همچنین از همگی خطبا، وعاظ، امامان جمعه و جماعات، مبلغان، مداحان، هیئات مذهبی و عموم مردم به‌ویژه جوانان بزرگوار این مرز و بوم که در اقامه عزا و پاسداشت حماسه حسینی(ع) نقش‌آفرینی کردند، تقدیر و تشکر نمایم.

در این ایام از یک سو شاهد جسارت های زنجیره‌ای به ساحت قرآن کریم و از دیگر سوی، جنایات مستکبران به امت اسلام به‌ویژه فلسطین و مسجد الاقصی هستیم. همچنین، شاهد حوادث جانسوز تعرض به بانوان عفیف و محجبه سرافراز در نقاط مختلف کشور - گرچه اندک اما تلخ و ناگوار و هشداردهنده - بودیم و لشکر اهریمنی و بیگانه در برابر الگوی اسلامی، عاشورایی، حسینی و زینبی صف آرایی کرد؛ اما این عناصر باید بدانند ملت بزرگ ایران عاشورایی، وفادار به اسلام عزیز و ارزش‌های متعالی خانواده و مدافع کرامت بانوان است.

اینک ما به جنبشی نو در جهاد تبیین و گفتمان سازی ارزش‌های اسلامی، ایمانی، بومی و حرکتی تازه در میدان امر به معروف و نهی از منکر نیازمندیم.

در این شرایط، دستگاه‌های مسئول فرهنگی، تبلیغی، تقنینی، اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی رسالتی مهم و اساسی در تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارزش‌های اسلامی و انقلابی، به ویژه در زمینه ارتقای خانواده و صیانت از عفاف و حجاب، بر عهده دارند و شایسته و فرض است که بدون فرافکنی و با کمال تعهد و برخورداری از روحیه جهادی در رفع این نقایص تلاش نمایند. در این میان، هوشیاری مردم شریف، جوانان عزیز، روحانیان و حوزویان در دفاع شجاعانه و حکیمانه از فضیلت‌های اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی و دینی، ضرورتی مضاعف دارد.

ضمن تقدیر و سپاس از دستگاه های مسئول نظارتی و نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی، از این نیروهای متعهد و خدوم، انتظار اقدامات قاطع و عاجل در تأمین امنیت و برخورد با اخلالگران به امنیت اخلاقی و هجمه کنندگان به نوامیس مردم می رود.

درمان همه آسیب های اجتماعی و حل همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی و تأمین عدالت و پیشرفت مبتنی بر علم و دانش و گفتمان اسلامی و انقلابی در دائره وظائف مسؤولان و مطالبات مردم و حوزویان قرار دارد.

در این میان نباید تغییر سبک زندگی عفیفانه و خانواده محور و هجوم به حجاب که به مثابه نماد عزت و شرافت است، ناچیز شمرده شود؛ بلکه باید با روشنگری و آگاهی بخشی از یک سو و اقدامات شجاعانه و دقیق دستگاه‌های گوناگون به ویژه قوای مجریه و مقننه از سوی دیگر و با حضور آگاهانه مردم این نماد، حفظ شود و زیست مومنانه استمرار یابد و الگوی ممتاز زن مسلمان و مومن و منزلت والای بانوی سرآمد و نقش آفرین، در برابر الگوهای تحقیر کننده زن برجسته شده و به جامعه ایران و جهان، معرفی گردد.

حوزه های علمیه و روحانیت آگاه، مبلغان و طلاب و فضلای جوان و جهادی، اعم از خواهر و برادر، در کنار دستگاه های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای و مراکز دانشگاهی باید در این زمینه، روشنگری، موج آفرینی، مطالبه گری، پاسخگویی، شبهه زدایی و گفتمان سازی را ادامه داده و ارتقا بخشند و از همه ظرفیت ها بهره گیرند.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha