یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی لطیفی

حوزه / رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از مهمترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت را معلم عنوان کرد و گفت: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و لذا در این راستا اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان، به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شب گذشته در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان و رؤسای ادارات تابع، از مهمترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت را معلم عنوان کرد و اظهار داشت: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و لذا در این راستا اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان، به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آموزش‌های مهارت‌محور در مجموعه آموزش و پرورش، گفت: یکی از مسائل مورد توجه باید ارتقای صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمان با استفاده از برگزاری دوره‌های توانمندسازی باشد، چرا که با تحقق این مهم، آموزش و پرورش گامی اساسی در خصوص ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی برمی‌دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه گفتمان سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیتی است، اظهار کرد: گفتمان سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیتی، تمرکز مطلق نسبت به کتاب درسی را کاهش می‌دهد و سپس به سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: البته نظام آموزشی از حلقه‌های متصل به هم تشکیل می‌شود که کتاب درسی نیز جزئی از آن است، اما ذکر این نکته نیز ضروری است که همه افرادی که با مجموعه نظام آموزشی ارتباط دارند بر این مهم تأکید دارند که در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتب درسی و محتواهای موجود ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم که باید برطرف شود.

حجت الاسلام لطیفی، تصریح کرد: با کمک همکاران در آموزش و پرورش و استفاده از نظر نخبگان، اقداماتی برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفته تا از طریق تأمین منابع مختلف و چندرسانه‌ای شاهد برطرف شدن این ضعف‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری صحیح و درست از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، یادآور شد: متأسفانه درباره نوع استفاده از زمان حضور دانش‌آموز در مدرسه، برنامه ریزی‌ مطلوبی صورت نگرفته و لذا بازطراحی برنامه‌ریزی آموزشی یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha