چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قاسمیان

حوزه/ روحانی انقلابی و جهادی و فعال فرهنگی تصریح کرد: طلاب انقلابی در جنگ روایت ها باید قوی و هوشمندانه عمل کنند تا موفق به خنثی سازی توطئه های دشمنان شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان در هیئت «انصار روح الله» اردوی معرفتی- تشکیلاتی "مثل خمینی" با اشاره به این که طلاب جوان قبل از هر چیز تقویت معنویت و خودسازی را در اولویت کارهای خود قرار دهند، اظهار داشت: کسی که خودسازی را اولویت قرار داده و حقیقتاً مهذب شود، قطعاً بیش از سایرین به فکر مردم جامعه به خصوص محرومان و مستضعفان است و چنین طلبه ای با آن روحیه جهادی در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: اهتمام طلاب نسبت به حل مشکلات مردم و بُعد خدمت رسانی اجتماعی در واقع تأسی به سیره نورانی اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر در کوران جنگ شناختی با دشمن قرار داریم، گفت: در این نبرد بحث روایت ها و چگونگی پرداختن به آن ها اهمیت فوق العاده ای دارد و طلاب انقلابی و جهادی باید در این عرصه هوشمندانه و قوی عمل کنند تا توطئه های دشمن خنثی شود.

این روحانی جهادی و فعال فرهنگی ادامه داد: برخلاف القائات دشمن، آینده بسیار امیدوارکننده است و ما باید با رویکردی که دشمن در ناامید کردن مردم و جوانان دنبال می کند، به مقابله برخیزیم.

وی تأکید کرد: باید به این نکته هم توجه کنیم که دشمن یک چارچوب فسق درست می‌کند و ما هم متأسفانه گاهی در آن زمین بازی می‌کنیم، به این معنا که هرچه خبر بد و منفی و ناامیدکننده می‌بینیم منتشر می‌کنیم ولی اخبار خوب و امیدوارکننده را منتشر نمی‌کنیم. با همین کارها جو ایجاد می‌شود که خیلی فضا خراب است.

حجت الاسلام قاسمیان افزود: به خصوص در این وضعیت جهانی ما باید خودمان را طلبه آخرالزمان بدانیم و در مسیر زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) خودمان را قوی کنیم.

وی همچنین با بیان این که که طلاب نباید مشغول پروژه‌های خودساخته بشوند، ابراز داشت: ما باید پروژه ولی را جلو ببریم. قرآن درباره اصحاب انبیاء می‌گوید: «و کأیّن من نبیٍّ قاتَلَ مَعَه…» این معیت مهم است. در معیت با ولی باید جنگید. نه اینکه برای خودمان پروژه باز کنیم. دست میاندار را نگاه کنید. اصلاً معنی ندارد برای خودتان برنامه داشته باشید. باید با برنامه ولیّ پیش بروید. اصلا اگر اینجور نباشید در تشخیص اولویت ها دچار خطا می‌شوید.

وی در خاتمه گفت: دشمنان وقتی قرآن را می‌سوزانند، می‌دانند با چه چیزی مقابله کنند. با خودتان عهد کنید که قرآن از دستتان نیفتد. فهم و باور آیات قرآن باید در زندگی ما جاری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha