شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم اختتاحیه اردوی معرفتی تشکیلاتی "مثل خمینی" در جمکران

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اخلاص و ساده زیستی از مهم ترین ویژگی های سبک زندگی حضرت امام(ره) بود که باید آن را به درستی برای مردم جامعه تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان طی سخنانی در مراسم اختتامیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی "مثل خمینی" و دوره طرح ولایت بسیج طلاب استان قم که به همت خانه طلاب جوان در سالن شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به این که حضرت امام (ره) شخصیت جامع الاطرافی بودند که زوایای وجودی ایشان باید از ابعاد مختلف مورد توجه و تحلیل قرار گیرد، اظهار داشت: بنده بارها به مناسبت های مختلف عرض کرده ایم که مهم ترین ویژگی امام خمینی(ره) این بود که ایشان اصلاً خودشان را نمی‌دیدند و همه چیز را از خدا می دیدند و لذا در وجود و شخصیتشان انسان، اخلاص و تعبد را مشاهده می کرد و این چیزی نبود که بخواهند به آن تظاهر کنند بلکه در مسیر خدا بودن را انسان از امام می آموخت و این مساله ای بود که در ایشان تجلی داشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: اوج وارستگی آدمی به این است که انسان برای خود، منیتی قائل نباشد و امام راحل حقیقتاً این گونه بود و لذا چه برای عامه مردم و چه به خصوص طلاب و روحانیون بهترین الگو بوده و هستند.

وی همچنین ضمن بیان خاطراتی از حضرت امام(ره) در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از ویژگی های بارز پیر جماران، ساده زیستی و دوری از تجملات و زخارف دنیوی بود، به نحوی که این مساله در همه مراحل زندگی امام کاملاً به صورت یک مشخصه ثابت وجود داشت.

شاگرد و همراه امام خمینی(ره) افزود: امام عظیم الشان(ره) در جایگاه مرجعیت چه در نجف و چه در ایران به عنوان رهبر کبیر انقلاب همواره ساده‌زیستی خود را حفظ کردند، کما این که ایشان در نجف در خانه‌ای بسیار معمولی مانند یک طلبه زندگی می‌کردند. به یاد دارم عده‌ای اصرار کردند به امام که باتوجه به گرمای ۵۰ درجه نجف، خانه‌ای ارزان در کوفه اجاره کنند تا شب‌های تابستان به آنجا بروند چراکه معمولاً مراجع دیگر چنین خانه‌هایی داشتند. اما امام هیچگاه حاضر نشد این کار را انجام دهد. تعبیر ایشان این بود که من چگونه می‌توانم به ییلاق بروم در حالی که مردم ایران در سخت‌ترین شرایط بسر می‌برند.

وی بیان داشت: محبوبیت امام(ره) بر قلب ها و دل ها بود که نه فقط در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص مسلمانان، ایشان محبوبیت فوق العاده ای داشته و دارند و روز به روز بر محبان ایشان و دلبستگان به انقلاب اسلامی ایران به لطف الهی افزوده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha