شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: مردم در شهرهای مختلف کشور، سینه‌های خود را آماج گلوله‌ها کردند. رسانه‌های غربی می‌گفتند مردمی که سال‌ها حماسه زهرا(س)، حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و ... را شنیده بودند با کلام خمینی(ره) همه را به کار بستند و انقلاب را پیروز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هشتمین گردهمایی ملی فعالان مردمی اربعین و هشتمین همایش ملی هیأت‌های فعال در این عرصه با محوریت «اربعین، آوردگاه حرکت عمومی مردم» در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی استاد حوزه علمیه خوزستان در این مراسم با موضوع «از عاشورای حسینی تا اربعین عصر خمینی» به سخنرانی پرداخت و اظهارداشت: بزرگان می‌گویند زمانی که به حرم امام خمینی(ره) می‌رسید از صمیم جان به عنوان فرزند رسول خدا به او سلام کنید. ایشان بزرگترین امامزاده عصر ما هستند.

وی گفت: ما درحال برپایی یک خیمه جهانی هستیم که قفل و کلید آن دست حضرت روح‌الله(ره) بود و یزید زمانه را کنار زد. جانشین شایسته او هم شور حسینی را در این کشور برپا کرد.

حاجتی تصریح کرد: از زائران حسینی درخواست دارم تا در این زیارت و سفر، سهم امامین انقلاب را فراموش نکنید. امروز در قیام حضرت روح‌الله(ره) به جایی رسیدیم که جانشین او فرمود دشمن ما، آرایش جدیدی گرفته است و فرمودند ما باید آرایش جنگی بگیریم.

استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمن ما در عرصه نظامی باخته است و برای جنگ سراغ مسائل رسانه‌ای و فرهنگی آمده است، گفت: ما باید در این عرصه آرایش نظامی بگیریم. اولین کار برای ما رزمایش است. اربعین بزرگترین رزمایش برای ما در این عرصه است.

وی گفت: در جهان به یکباره شخصی ظهور کرد و دشمنان فهمیدند که سخنگوی یک جریان است و انقلاب او تنها مربوط به ایران نیست. امام فرمود من رفتم اما خواهید دید که تحولات جهانی تغییر خواهد کرد. بخشی از آینده پژوهان اذعان کردند که سخنرانی‌های امام خمینی(ره) بشر قرن ۲۱ را هدف قرار داده است.

حاجتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمانی که پیروز شد، تعداد زیادی از جاسوسان جلسه تشکیل دادند که این انقلاب چگونه پیروز شد، کارتر ۶ ماه پیش در ایران بود، چگونه پیروز شد، گفت: از آن‌ها خواستند تا ریشه این انقلاب را معرفی کنند و آن‌ها گفتند ریشه این انقلاب حسین(ع) است. آن شور و شعور حسینی مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

استاد حوزه گفت: مردم در شهرهای مختلف کشور سینه‌های خود را آماج گلوله‌ها کردند. رسانه‌های غربی می‌گفتند مردمی که سال‌ها حماسه زهرا(س)، حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و ... را شنیده بودند با کلام خمینی(ره) همه را به کار بستند و انقلاب را پیروز کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) ژن خوب امام حسین(ع) بود و هرگاه به مشکل می‌خورد، مرحوم کوثری را دعوت می‌کرد تا برایش روضه بخواند. روضه‌خوان‌ها و خادمان امام حسین(ع) پادشاهان عالم هستند.

حاجتی گفت: در محرم امسال دیدیم که همه ضدانقلاب در فضای مجازی بسیج شدند و می‌گفتند با ریشه انقلاب اسلامی یعنی امام حسین(ع) دشمن هستند و تلاش کردند که نور محرم را کم‌سو کنند اما شکست خوردند. این نور نه تنها در ایران بلکه در شهرهای مختلف جهان جریان داشت و دسته‌های عزاداری در شهرهای مختلف با حضور شیعیان برپا شد. در جنوب سوئد ۴۰ هزار نفر جمع شدند و فریاد یا حسین زدند.

استاد حوزه افزود: غربی‌ها بیانیه دادند و گفتند قرار بود انقلاب را در نطفه و در تهران خفه کنید اما امروز گسترش یافته است و حرف آن در خیابان‌های اروپا شنیده می‌شود. حرف انقلاب «حسین» است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha