شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: موضع حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه برای حضور پررنگ مردم در انتخابات است و برای افراد و اشخاص موضع‌گیری نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی توجیهی مدیران جدید الانتصاب در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی که در قم برگزار شد، برگزاری این‌گونه دوره‌های آموزشی را ضروری دانست و گفت: این جلسات برای افزایش همفکری و همراهی مدیران حوزه نمایندگی و آمادگی بیشتر برای انجام رسالتی که به عهده داریم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به توطئه‌های دشمنان و مخاطرات و تهدیداتی که متوجه نهضت الهی است طبعاً برگزاری این دوره‌ها مقدمه‌ای است برای اینکه با رسالتمان بیشتر آشنا شویم و مهارت‌های انجام وظیفه‌مان را فرا بگیریم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: ما باید تصور کنیم که در سربازخانه حضرت ولی عصر(عج) دوره می‌بینیم تا خودمان را برای رسالت سربازی حضرت در دوره ظهور آماده کنیم و اگر این تصور را داشته باشیم متوجه می‌شویم که با این هدف خیلی فاصله داریم.

وی تصریح کرد: اگر همه فنون و مهارت مدیریت را فرا بگیریم و هوشمندانه کارمان را جلو ببریم ولی تخلق به اخلاق الهی و حس سربازی حضرت را نداشته باشیم چیزی برای ما حاصل نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: فراگیری فنون مدیریت برای این نیست که بر مخاطبانمان تسلط داشته باشیم بلکه برای این است که تأثیرگذاری در جهت تقرب الهی حاصل شود.

وی با بیان اینکه مدارا با مردم و رفق را باید سرلوحه کارمان قرار دهیم افزود: مدارا با مردم را علامه مجلسی معنا کرده‌اند به اینکه اگر بدرفتاری‌هایی را دیدیم زود ناراحت نشویم و از کوره در نرویم و معنای رفق نیز وسیع‌تر از مدارا است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: ما در شرایط خاص اجتماعی قرار داریم و دشمنان برای بر هم زدن فضای جامعه تلاش بسیاری می‌کنند و ما نیز با توجه به رسالتمان در موضع‌گیری حکیمانه و روحیه دادن به مجموعه‌هایمان مسئولیت داریم.

وی بیان کرد: دشمنان می‌خواهند القائات منفی در جامعه ایجاد کنند و با وجود اینکه تعدادشان بسیار کم است، اما با روش‌های تبلیغی طوری القا می‌کنند که بسیار زیادند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین ضروری است و ما باید در بحث‌هایمان موفقیت‌های انقلاب را تبیین کنیم و همه باید همکاری و همفکری کنیم تا بتوانیم به رسالتمان عمل کنیم.

وی با اشاره به نزدیک به انتخابات مجلس گفت: موضع حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه برای حضور پررنگ مردم در انتخابات است و برای افراد و اشخاص موضع‌گیری نداریم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی تصریح کرد: شما در حوزه نمایندگی ولی فقیه هستید و موضع‌گیری‌تان باید مانند رهبری باشد و حوزه نمایندگی باید خودش را از انتصاب به فرد و حمایت از اشخاص کنار بکشد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم با کمک شما جایگاه حوزه نمایندگی را ارتقا دهیم گفت: ما باید متناسب با این جایگاه خودمان را ارتقا دهیم که نیازمند این است که بیشتر مطالعه کنیم و خودسازی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: ارتباط کریمانه و شایسته با مجامع حوزوی و فضلا و اساتید خوب حوزه را از شما انتظار داریم تا بر دانش و تجربیاتمان افزوده شود و درنتیجه در تصمیم‌گیری‌ها مؤثرتر باشیم.

وی گفت: قبل از اینکه دیگران بخواهند شما را ارزیابی کنند بایستی خودتان را ارزیابی کنید که چقدر در پیشبرد کارهای فرهنگی و انجام وظایفتان موفق بوده‌اید؛ وقتی این ارزیابی را بین خودتان و خدا انجام دهید بی‌نیاز می‌شوید که دیگران شما را ارزیابی کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اظهار کرد: حضور حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی وقتی می‌تواند قابل توجیه باشد که بگوییم بعد از چند سال مجموعه کارکنان وزارت و خانواده‌هایشان نسبت به دیگران بهتر هستند که نشان می‌دهد منشأ اثر بوده‌ایم.

وی بیان کرد: یکی از چشم‌اندازهای حوزه نمایندگی این است که مجموعه‌های جهاد در عمل به وظیفه و رعایت تقوا و مسائل شرعی با دیگر وزارتخانه‌ها تفاوت دارد و بسیار بهتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha