یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجلس

حوزه / فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از ویژه برنامه‌های محرم رادیو و تلویزیون تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تهران، فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از عوامل ویژه برنامه‌های شاخص رادیویی و تلویزیونی امروز تجدید به عمل آورد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار داشت: عاشورا را از دو منظر می‌توان مَد نظر قرار داد، ابتدا اینکه در این ایام عزاداری کرده و برای امام حسین(ع) اشک ریخت و دشمنانش را لعن و نفرین کرد، این اقدام درست و به جایی است اما در کنار این روش می‌توان به پیام عاشورا نیز توجه داشت و آن را در زندگی جاری و ساری کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند: دو راه پیش روی من گذاشتند، راه ذلت و راه مقاومت که امام حسین(ع) مسیر دوم را انتخاب کردند و با شهادتش جاودانه شدند، امروز نیز این اتفاق می‌تواند در زندگی همه ما رخ دهد، بنابراین در این راستا برنامه‌سازان سیما کارهای خوبی ارائه کرده‌اند و تلاش کردند فرهنگ عاشورا تبلیغ شود و در این بین حسینیه معلی از برنامه‌های خوب این ایام بود.

حجت الاسلام پژمان‌فر تأکید کرد: دشمنان در رسانه‌ها و فضای مجازی تلاش کردند حضور مردم در عزاداری‌ها را کمرنگ کنند، اما مردم با حضورشان این هجمه‌ها را ناکام گذاشتند، ما نمایندگان مردم از رویکرد عاشورایی صدا و سیما حمایت کرده و انتظار تنوع بخشی بیشتر برای تولیدات رسانه ملی داریم.

مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: از صدا و سیما تشکر می‌کنم که با برنامه‌های محرمی خود، امسال را پربارتر از سال‌های قبل سپری کرد، در این میان سریال «سوران» یکی از این اتفاقات خوب بود، این کار چهره واقعی گروهک کومله را به مردم ایران نشان داد.

سید جلیل میرجلیلی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حضور جوانان انقلابی در رسانه ملی به اتفاق خوبی در تولیدات نمایشی انجامید، هرچند دشمنان تلاش کردند برنامه‌های رسانه ملی را ناموفق نشان دهند اما آنها در رسیدن به این خواسته موفقیتی کسب نکردند، توصیه نماینده‌های مجلس به صدا و سیما این است که با جدیت از تمام ظرفیت‌ها برای برنامه‌سازی‌های خود در اربعین نیز بهره برند.

محسن برمهانی معاون سیما هم در این جلسه گفت: از نماینده‌های مجلس برای تقدیر از برنامه‌سازان تلویزیون تشکر می‌کنم، چرا که این امر نشان می‌دهد نماینده‌های مجلس پیگیر تولیدات رسانه ملی هستند و در این راستا تقاضا داریم همیشه ما را از نظرات خود بهره‌مند کنند.

وی با بیان اینکه ماه محرم را در شرایط خاص برگزار کردیم، اظهار کرد: میدان و رسانه ۲ حوزه‌ای بود که مورد توجه قرار گرفت، در عرصه میدان مردم با حضور پرشور در مجالس عزاداری تلاش دشمنان را بی‌ثمر گذاشتند و در عرصه رسانه نیز رسانه ملی پرمخاطب‌تر از گذشته بود به‌نحوی‌که «حسینیه معلی» توانست به پرمخاطب‌ترین برنامه سیما تبدیل شود.

نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «حسینیه معلی» و «به سمت خدا» نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اینکه حسینیه معلی پرمخاطب‌ترین برنامه سیما شد، نشان می‌دهد باید برای انتقال مفاهیم اسلامی روی قدرت رسانه تمرکز کنیم، در این میان عاشورا از حوزه‌هایی است که گستره معنایش بسیار وسیع بوده و تمام دنیا را در بر می‌گیرد.

حسن ملکی مدیر شبکه‌های جام جم هم با اشاره به اینکه هجمه دشمن از صدر اسلام وجود داشته و در زمان حال نیز ادامه دارد، یادآور شد: در تمام این مدت دشمنان اسلام در رسیدن به خواسته‌شان موفق نبودند، رسانه ملی این امر را ثابت کرد چون با برنامه‌های خود، روضه‌خوانی‌ها را به منازل آورد، جالب است بدانید در خارج از کشور نیز مردم از مراسم عزاداری استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha