شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1103788
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
بازدید امام جمعه کاشان از دوره تربیتی میثاق طلبه گی داوطلبان ورودی حوزه علمیه کاشان

حوزه / امام جمعه کاشان، طلبگی را استمرار راه انبیاء دانست و گفت: طلاب با هدایت جامعه در مسیری قدم بر می‌دارند که آرمان‌های انبیاء بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در مراسم دوره تربیتی میثاق طلبگی حوزه علمیه کاشان که با حضور داوطلبان ورودی مدارس علمیه منطقه کاشان در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) قمصر برگزار شد، با بیان اینکه طلبه موفق کسی است که علاوه بر جایگاه حوزه هدف خلقت را نیز بشناسد، اظهار داشت: هدف از خلقت، عبودیت انسان نسبت به پروردگار و رسیدن به علم و معرفت است.

امام جمعه کاشان، طلبگی را استمرار راه انبیاء دانست و گفت: طلاب با هدایت جامعه در مسیری قدم بر می‌دارند که آرمان‌های انبیاء بوده است.

وی تأکید کرد: احترام به والدین و استاد، اخلاص و پشتکار علمی و نماز اول وقت کلیدهای موفقیت طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه با توسل و توکل کارهای بزرگ برای انسان آسان می‌شود، بر لزوم جدیت در تحصیل علم با بهره‌گیری از روش‌های بزرگان و علما تأکید کرد و گفت: پیش مطالعه، پیش مباحثه، درس استاد، تقریر نویسی، مطالعه جدی، مباحثه و رفع اشکال، روش‌های تحصیل می‌باشد.

امام جمعه کاشان، خواستار توجه ویژه طلاب در عرصه بصیرت افزایی و دشمن شناسی شد و اظهار کرد: طلاب برای دشمن شناسی و بصیرت افزایی، ضمن مطالعه آثار امام راحل از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز تبعیت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha