دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1103919
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
اطلاعات

اداره کل اطلاعات گیلان از دستگیری ۱۲ نفر از اعضای یک باند آشوب و اغتشاش در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، اداره کل اطلاعات گیلان در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک گروه مرتبط با عناصر بیگانه که در حال برنامه ریزی و اقدام برای دامن زدن به آشوب و خرابکاری در سالگرد اغتشاشات پاییز گذشته بود از سوی کارکنان وزارت اطلاعات شناسایی و کلیه اعضای آن بازداشت شدند.

این گروه تشکیلاتی ۱۲ نفره که سابقه‌ی فعالیت‌های ضدامنیتی در اغتشاشات پارسال را هم داشتند با شناسایی و گردآوری افراد سابقه دار اغتشاشات پارسال و فریب تعدادی از جوانان، در حال فراهم کردن مقدمات اغتشاش و ناامنی در سطح گیلان و برخی شهرستان‌های استان کردستان بودند که همه‌ی اعضای این گروه دیروز دستگیر شدند.

دو نفر از سرکردگان این گروه در دوره‌های براندازی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در خارج از کشور شرکت کرده و پس از بازگشت به کشور ضمن حفظ ارتباطات با برگزارکنندگان شناخته شده‌ی این دوره‌ها، مبالغ قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده اند.

این پول‌های دریافتی در پوشش کمک به خانواده‌های آسیب دیدگان وقایع پارسال بود، اما درعمل جز درصد اندکی آن هم برای رعایت پوشش، بقیه‌ی وجوه دریافتی وضعیت نامشخصی دارد که در دست بررسی است.

از دیگر فعالیت‌های این گروه، ارتباط مداوم و همکاری با شبکه‌ی تروریستی صهیونیستی اینترنشنال بود و اعضای این گروه با فراخوان تعدادی از مرتبطان خود در زمان‌ها و مکان‌های مشخص شده، با انجام رفتارهای هنجارشکن و فیلم برداری از این صحنه‌ها، تصاویر تهیه شده را به رسانه‌های معاند ارسال می‌کردند.

این گروه به طور سازمان دهی شده با خانواده‌های افراد متوفی در زمان اغتشاشات پاییز گذشته ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به اغتشاش و انجام اقدامات اعتراضی و ایذایی در سالگرد درگذشتگانشان تحریک می‌کردند.

اداره کل اطلاعات گیلان کلیه اقدامات ایذایی و ضدامنیتی این گروه را مستندسازی و به استحضار مقامات قضایی رسانده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha