پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: امروز مردم ایران تفاوت میان مذاکراتی که باعث خسارت محض برای آنها شد با مذاکراتی که باعث برگشت ثروت آنها شد را می‌دانند و این باعث عصبانیت غرب‌گراها در ایران شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که باید از دانشگاه امام حسین علیه السلام در این ایام بیاموزیم درس توکل بر خداست.

خطیب جمعه عالیشهر بیان کرد: امام حسین علیه السلام از آغاز حرکتش از مدینه در نامه به برادرش می‌نویسد توکلم در این حرکت به خداست و در بین راه هم وقتی لشکر حر مقابل ایشان می‌ایستد می‌فرماید من از شما بی‌نیازم چون خداوند پشت من است؛ در آخرین لحظات عمر در گودال قتلگاه می‌فرماید خداوندا من بر تو توکل می‌کنم که تو برای من کفایت می‌کنی.

وی افزود: خداوند در قرآن به بندگانش دستور می‌دهد که اگر ایمان دارید باید بر خدا توکل کنید یعنی تکیه شما نباید بر داشته‌های خودتان باشد، بلکه باید بر قدرت خدا اعتماد و تکیه کنید. شخص با ایمان علاوه بر اینکه همیشه وظیفه خودش را انجام می‌دهد اما توکل و پشت گرمی او به خداست که کارهای او را به سرانجام برساند.

وی افزود: انسان مومن متوکل در جایی که به ظاهر همه امکانات موفقیت هست یا جایی که به حسب ظاهر هیچ امکانی برای موفقیت وجود ندارد تفاوتی نمی‌کند چون او می‌داند که قدرت خدا بی‌انتهاست و اگر به خدا توکل کند حتماً او را کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: اگر می‌خواهیم در دنیا زندگی خوبی همراه با آرامش داشته باشیم باید توکل را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم در این صورت فقط باید به انجام وظیفه خود بپردازیم و نتیجه هرچه شد مطمئن باشیم که به نفع ماست، سپس هیچ مشکلی نمی‌تواند ما را دچار اضطراب کند یا مایوس نماید.

وی با اشاره به دیدار پاسداران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سپاه تجلیل کردند به عنوان پدیده‌ای منحصر به فرد که متشکل از افرادی است که دارای ارزش‌های دینی و انقلابی هستند؛ ما باید قدر سپاه را بدانیم چون اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: سپاه بحران‌هایی که دشمنان درست می‌کنند را یکی پس از دیگری به فرصت تبدیل می‌کند و باعث قدرتمندتر شدن نظام اسلامی می‌شود؛ امروز سپاه با توانی که پیدا کرده به جایی رسیده است که دشمنان دیگر حرفی از گزینه نظامی نمی‌زنند و این گزینه بی معنی و بی‌ارزش شده است.

امام جمعه عالیشهر گفت: البته سپاه باید به پاسداری از خود قبل از پاسداری از انقلاب بپردازد و نگران ارزش‌ها باشد و از آنها حراست کند. غفلت از ارزش‌های مقدس درون انسان و مغرور شدن به توانایی‌ها ما را زمین می‌زند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان داشت: دشمنی غرب و اروپا با نظام اسلامی به خاطر این است که ما با ظالم و ظلم مخالفیم، با بی‌عدالتی و چپاول ثروت دیگران مخالفیم و تبعیض نژادی را قبول نداریم؛ آنها ظالمانی هستند که می‌خواهند ثروت دیگران را چپاول کنند و خود را برترین نسل بشر می‌دانند لذا با تمام وجود با ما دشمنی می‌کنند.

وی ادامه داد: به فرموده امام عزیز ما به قله نزدیک شده‌ایم و نباید خسته شویم؛ امروز روز شوق و امید و حرکت است این بهترین مژده ای است که نائب امام زمان(عج) می‌دهد؛ مسئولین با اخلاص و علاقمندی که با شوق و توکل بر خدا با تمام توان کار می‌کنند باید به آنها اعتماد کنیم.

امام جمعه عالیشهر با اشاره به آزادسازی سرمایه مسدود شده کشور گفت: آزادسازی ۶ میلیارد دلار سرمایه مسدود شده ملت ایران توسط دولتمردان پیروزی بزرگ بر آمریکای جنایتکار است و باعث عصبانیت دشمنان ما شده است و این مسیر همچنان ادامه دارد. ملت مطمئن باشید که این دولت تا آخرین ریال حق مردم ایران را از حلقوم مستکبرین بیرون خواهد کشید.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز داشت: امروز مردم ایران تفاوت میان مذاکراتی که باعث خسارت محض برای آنها شد با مذاکراتی که باعث برگشت ثروت آنها شد را می‌دانند و این باعث عصبانیت غرب‌گراها در ایران شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha